The reputational journey from financial holding towards corporate brand
Recommendations on how the reputation and awareness of the corporate brand can be increased through the use of social mediaWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
The reputational journey from financial holding towards corporate brand
Recommendations on how the reputation and awareness of the corporate brand can be increased through the use of social mediaWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Tegenwoordig willen steeds meer consumenten weten waar hun producten vandaan komen en welk bedrijf erachter zit. Dit laten zij via verschillende kanalen weten, waaronder social media. Deze twee topics, zijn heel belangrijk voor bedrijven. Vooral wanneer het corporate brand van een organisatie niet zichtbaar is. Dan is het belangrijk om de manier van communiceren te veranderen. Om op deze manier zichtbaarder te worden en de reputatie van het corporate brand te versterken. Een middel dat hiervoor inzetbaar is zijn social media kanalen.
De conclusie na het onderzoek is dat het belangrijk is om een consistent verhaal te vertellen, met een duidelijke kern en boodschap. Wanneer het voor de doelgroep niet duidelijk is wat en hoe het bedrijf communiceert, heeft dit effect op de reputatie van het bedrijf.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Faculteit M&B |
Datum | 2014-09-29 |
Type | Bachelor |
Taal | Engels |