Over de grenzen van de eigen organisatie
Bestuurlijke vraagstukken bij open innovatie met specifieke aandacht voor het voortgezet onderwijsOver de grenzen van de eigen organisatie
Bestuurlijke vraagstukken bij open innovatie met specifieke aandacht voor het voortgezet onderwijsSamenvatting
Open innovatie biedt vanuit strategisch management een denkrichting voor het creëren van een andere aanpak om oplossingen te bedenken voor uitdagingen. Voor bestuurders en toezichthouders kan dit nieuwe inzichten geven. Er is veel waardevolle kennis beschikbaar buiten het eigen bedrijf. Samenwerking met andere organisaties, klanten en toeleveranciers, biedt mogelijkheden voor verbetering van producten en diensten. Bestuurlijke vraagstukken die gepaard gaan met open innovatie worden in dit artikel uitgelicht met specifieke aandacht voor het organiseren van open innovatie in het voortgezet onderwijs (VO). Er zijn kansen voor schoolbesturen om de onderwijskwaliteit continue hoog te houden, juist met de uitdagingen van deze tijd.
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Afdeling | Domein Business, Finance & Law |
Lectoraat | Finance en Accountancy |
Gepubliceerd in | Goed Bestuur en Toezicht Vol. 2024, Uitgave: 2 |
Datum | 2024-05-24 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |