Onderzoek naar studievaardigheden: monitoringstudie naar het Keuzedeel Voorbereiding HBO (K0125) in het economisch domein
tussenrapportage - eerste cohort 2018-2019Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Onderzoek naar studievaardigheden: monitoringstudie naar het Keuzedeel Voorbereiding HBO (K0125) in het economisch domein
tussenrapportage - eerste cohort 2018-2019Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Drie Rotterdamse regionale opleidingscentra en twee hogescholen geven vanaf
cohort 2018/2019 gezamenlijk invulling aan het Keuzedeel Voorbereiding HBO
(K0125) ten behoeve van doorstroom in het economisch domein
(www.gelijke-kansen.nl). Het integrale programma ter bevordering van de
aansluiting in het economisch domein is gedefinieerd onder de titel ‘De
Rotterdamse Aanpak’.
De lectoraten Studiesucces van Hogeschool Rotterdam en Hogeschool
Inholland hebben gezamenlijk in een monitoring onderzoek met een pretestposttest design, onderzocht in hoeverre dit keuzedeel bijdraagt aan de kwaliteit van studiekeuzeprocessen en de ontwikkeling van studievaardigheden, ten gunste van de doorstroom van het MBO naar het HBO.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Datum | 2020-07-15 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |