Het socratisch gesprek : Een andere kijk op interactie in het hbo
Het socratisch gesprek : Een andere kijk op interactie in het hbo
Samenvatting
De ideale docent is een Socrates, een vragensteller, iemand die geen genoegen neemt een gegeven antwoord. Socrates gaat in zijn vragen, beweringen, opmerkingen de dialoog aan met zijn gesprekspartner(s), de studenten die van hem willen leren. Hoe zit dat nu in het hbo? Zijn er nog docenten die zich Socrates ‘voelen’? Die als Socrates te werk gaan en meer begaan zijn met het kritische, zelfreflecterende vermogen van hun studenten dan met “het juiste antwoord”? Laten we met het oog op de mogelijkheden en onmogelijkheden van een socratische aanpak binnen het hbo deze benadering eens wat nauwkeuriger bekijken.
Organisatie | HAN University of Applied Sciences |
Afdeling | Academie Business & Communicatie |
Lectoraten | |
Academie Organisatie en Ontwikkeling | |
Kenniscentrum Business Development & Co-creation | |
Lectoraat | Human Communication Development |
Human Communication Development (is removed) | |
Jaar | 2010 |
Type | Boekdeel |
ISBN | 9789087070113 |
Handle | 20.500.12470/489 |
Taal | Onbekend |