De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In theorieën over automatiseren wordt het rekenrek veelvuldig genoemd als een hulpmiddel bij het aanbrengen van structuur in getallen. Hiermee kan het tellend rekenen overwonnen worden. Ondanks de inzet van het rekenrek, blijft het voorkomen dat leerlingen tellen. In dit praktijkgerichte onderzoek wordt gezocht naar mogelijke oorzaken van dit verschijnsel. Tevens worden diverse manieren uitgeprobeerd om het automatiseren van sommen tot 20 met behulp van het rekenrek te bevorderen bij rekenzwakke leerlingen van groep 4

OrganisatieFontys
OpleidingMaster Special Educational Needs
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
PartnerFontys Hogescholen
Jaar2014
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk