Meer plezier in spelling in vijf oplossingsgerichte stappen: hoe kan oplossingsgerichte Remedial Teaching dyslectische kinderen motiveren voor spelling?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Meer plezier in spelling in vijf oplossingsgerichte stappen: hoe kan oplossingsgerichte Remedial Teaching dyslectische kinderen motiveren voor spelling?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In mijn actieonderzoek wordt aangetoond dat oplossingsgerichte methodieken ingezet kunnen worden bij de remedial teaching van spelling en dat de motivatie en het plezier van mijn leerlingen hierdoor is toegenomen. Ik heb een vijfstappenplan ingezet, geïnspireerd op de vijftien stappen van Kids' Skills. Dit alles vanuit de focus: 'wat gaat er wél goed?' De schaalvraag, het geven van complimenten, het zoeken naar uitzonderingen en het benoemen van krachtbronnen zijn hierbij als aanvullende oplossingsgerichte methoden ingezet.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2010 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |