Interactie tussen de studieloopbaanbegeleiders en de studenten van Fontys Automotive
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Interactie tussen de studieloopbaanbegeleiders en de studenten van Fontys Automotive
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Binnen het Nederlandse Hbo-onderwijs is studieloopbaanbegeleiding een van de dingen die bijdraagt aan het studiesucces van de studenten. Om dit studiesucces te kunnen blijven realiseren, zal de studieloopbaanbegeleiding zo optimaal mogelijk moeten zijn (Mittendorf, 2014; Kappe 2017). Hierbij speelt onderzoek een grote rol. Binnen de kaders van dit afstudeeronderzoek, is er onderzocht hoe de interactie binnen de studieloopbaangesprekken tussen de studenten en de studieloopbaanbegeleider bij de Fontys opleiding Automotive eruit ziet. Ook is er onderzocht hoe deze zogenoemde ‘werkrelaties’ ervaren worden door zowel de docenten als de studenten. Het doel is om uiteindelijk door middel van een interventie ervoor te zorgen dat de studieloopbaanbegeleiding, waar nodig, geoptimaliseerd wordt. De onderzoeksvraag die hierbij centraal staat is: Hoe wordt de interactie tijdens de studieloopbaangesprekken van Fontys Automotive ervaren door de studenten en docenten?
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Toegepaste Psychologie |
Afdeling | Fontys Hogeschool HRM en Psychologie |
Lectoraat | Lectoraat Dynamische talentinterventies |
Partner | Lectoraat Dynamische Talentinterventies, Fontys Hogescholen |
Datum | 2020-06-15 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |