De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Zwingen in de klas

Samenvatting

Net als taal en rekenen, berust het menselijke vermogen om muziek te maken op biologisch ontstane hersenfuncties. Op basis van kennis van de functionele organisatie van het brein is het te verwachten dat het beoefenen van muziek een gunstig effect zal hebben op het vermogen van de hersenstam om spraakgeluid te representeren, en op het ruimtelijke voorstellingsvermogen. Het niet ontwikkelen van de muzikale vermogens is daarom niet alleen een ontkenning van de belangrijke sociale, psychologische en culturele waarden die muziek vertegenwoordigt, maar ook van de belangrijke hersenfuncties waarop zij berust en de permanente impact die muziek daarop kan uitoefenen.

OrganisatieHanzehogeschool Groningen
Datum2014-11-27
TypeConferentiebijdrage
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk