Impliciet of expliciet? Motorisch leren binnen de neuro-revalidatie
Impliciet of expliciet? Motorisch leren binnen de neuro-revalidatie
Samenvatting
Mensen met een niet-aangeboren hersenletsel of een chronische neurologische aandoening moeten vaak dagelijkse activiteiten opnieuw leren, zoals lopen of opstaan vanuit een stoel. Fysiotherapeuten spelen een belangrijke rol bij het (opnieuw) leren van deze activiteiten en andere vaardigheden. Voor hen ligt de uitdaging om therapie voor de patiënt zo effectief en efficiënt mogelijk vorm te geven. Hierbij kunnen fysiotherapeuten gebruikmaken van verschillende leerstrategieën, zoals expliciet en impliciet motorisch leren.
Organisatie | Zuyd Hogeschool |
Afdeling | Faculteit Gezondheidszorg |
Lectoraat | Lectoraat Voeding, Leefstijl en Bewegen |
Gepubliceerd in | FysioPraxis Vol. 2020, Uitgave: 9, Pagina's: 14-17 |
Datum | 2020-11-01 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |