De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Maak meten zichtbaar!

Een praktijkgericht onderzoek naar de middelen om het domein meten zichtbaar te maken in de groepen 3 en 4

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Maak meten zichtbaar!

Een praktijkgericht onderzoek naar de middelen om het domein meten zichtbaar te maken in de groepen 3 en 4

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop de leerkracht het domein meten zichtbaar kan maken. Tijdens het onderzoek zijn de leerkrachten geïnterviewd, is er een werkblad en observatie van leerlingen en een observatie in het klaslokaal. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat er geen metriek stelsel zichtbaar is in de klassen, de leerlingen staan op de leerlijn bij het afpassen van een natuurlijke maat naar een standaardmaat, er wordt weinig gebruik gemaakt van referentiematen, hoofdfasen- en handelingsmodel komen voor in de methode, en guided re-invention wordt gedeeltelijk toegepast.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2022-02
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk