Differentiatievaardigheden: ontwikkel ze!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Differentiatievaardigheden: ontwikkel ze!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Of je een starter bent of al meer ervaring hebt, omgaan met de verschillen tussen leerlingen in je klas is voor vrijwel iedere leraar een grote uitdaging. Hoe zorg je ervoor dat alle leerlingen een zo’n kansrijk mogelijke ontwikkeling doormaken? Hoe zorg je ervoor dat alle leerlingen in je klas de taal- en rekendoelen halen en ze ook allemaal uitgedaagd worden? Het onderzoek dat Hogeschool KPZ samen met de Universiteit Twente doet naar differentiëren heeft al veel bruikbare inzichten opgeleverd waarover eerder in o.a. Veerkracht is geschreven: om goed te differentiëren tijdens de les zijn een goede periode en blokvoorbereiding en een goede lesvoorbereiding essentieel, daarnaast gebruik je voor iedere les de evaluatie van de voorgaande les om je onderwijs goed te kunnen afstemmen.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Afdeling | Kennis- en Innovatiecentrum |
Gepubliceerd in | Veerkracht Hogeschool KPZ, Zwolle, Vol. 19, Uitgave: 3, Pagina's: 16-18 |
Datum | 2022-12-14 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |