Taal is van ons allemaal!
Een ontwerpgericht onderzoek naar het vormgeven van talensensibilisering binnen effectief woordenschatonderwijs aan NT2-leerlingenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Taal is van ons allemaal!
Een ontwerpgericht onderzoek naar het vormgeven van talensensibilisering binnen effectief woordenschatonderwijs aan NT2-leerlingenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop leerkrachten talensensibilisering binnen effectief woordenschatonderwijs in de middenbouw voor NT2-leerlingen kunnen vormgeven. Tijdens het onderzoek is gebruik gemaakt van observaties, een interview, een vragenlijst en enquêtes. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat er behoefte is aan meer kennis over talensensibilisering en effectief woordenschatonderwijs en handvatten om dit vorm te geven.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2022-03-23 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |