Rekenwiskunde-problemen vroegtijdig signaleren
Praktijkgericht onderzoek naar het bevorderen van vroegtijdig signaleren in het rekenonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Rekenwiskunde-problemen vroegtijdig signaleren
Praktijkgericht onderzoek naar het bevorderen van vroegtijdig signaleren in het rekenonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leerkrachten in de groepen 3 t/m 5 ervoor kunnen zorgen dat de rekenwiskunde-problemen bij bewerkingen tot en met 20 vroegtijdig gesignaleerd worden. Tijdens het onderzoek is gebruik gemaakt van een toets afname bij de leerlingen, observatie van de leerkrachten, vragenlijst voor de leerlingen en leerkrachten. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat handvatten geboden moeten worden om het vroegtijdig signaleren tijdens de rekenles te verbeteren, met hierbij de juiste kennisoverdracht over rekenwiskunde-problemen.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2021-02 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |