De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Docentprofessionalisering in het mbo

Unieke situatie biedt rijke leercontext?

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Docentprofessionalisering in het mbo

Unieke situatie biedt rijke leercontext?

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Je zou verwachten dat de professionalisering van docenten het afgelopen coronajaar op een laag pitje stond. Maar uit onderzoek van het practoraat Docentprofessionalisering blijkt dat de unieke situatie van de coronacrisis een rijke leercontext bood voor docenten in het mbo. In dit artikel gaan we in op welke informele en formele professionaliseringsactiviteiten docenten hebben ondernomen die hen hielpen bij het vormgeven en uitvoeren van online en offline onderwijs. Daarnaast presenteren we een tool om de dialoog over docentprofessionalisering binnen het team te verbeteren.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Leren en Innoveren
LectoraatBeroepsonderwijs
Werken in Onderwijs
Gepubliceerd inProfiel: Vaktijdschrift voor docentschap in duurzaam beroepsonderwijs Deviant, Vol. 30, Uitgave: 5, Pagina's: 26-29
Datum2021-06-01
TypeBijdrage aan periodiek
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk