De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Gedrag en onderzoek in de educatieve praxis: Plaatsbepaling

Openbare les 7 oktober 2009

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Gedrag en onderzoek in de educatieve praxis: Plaatsbepaling

Openbare les 7 oktober 2009

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Ik wil vandaag vooral ingaan op de vraag hoe gedrag als object van studie gedefinieerd kan worden en hoe daar onderzoek naar gedaan kan worden. Aan de orde komen achtereenvolgens de psychologische, pedagogische, epistemologische en professionele plaatsbepaling van het lectoraat, dat als opdracht heeft om praktijkgericht onderzoek uit te voeren naar gedrag in de educatieve praxis. Die opdracht zal ik verbinden met de noodzaak om onderzoek naar gedrag van leerlingen en leraren te verbinden met onderzoek met en door leerlingen en leraren (c.q. studenten).

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Educatie
Jaar2009
TypeLezing
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk