Afasietherapie gericht op activiteiten- en participatieniveau
de huidige en ideale situtatie in kaart gebrachtWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Afasietherapie gericht op activiteiten- en participatieniveau
de huidige en ideale situtatie in kaart gebrachtWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het doel van dit project was om strategieën te ontwikkelen die logopedisten kunnen gebruiken in functionele afasietherapie. De onderzoeksvraag richtte zich op wat er nodig was om tot een ideale therapiesituatie te komen. Het project is uitgewerkt in een scriptie middels literatuuronderzoek en kwalitatief onderzoek in het werkveld en bij experts op het gebied van functionele afasietherapie. Het onderzoek heeft uiteindelijk geleid tot de ontwikkeling van aanbevelingen, welke door logopedisten gebruikt kunnen worden in het uitvoeren van de behandeling.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Logopedie |
Afdeling | Paramedische Studies |
Jaar | 2014 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |