Wie denk je wel/niet dat ik ben?
Een onderzoek naar het imago van een eigenzinnig contentmarketingbureau in een nieuwe tijdWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Wie denk je wel/niet dat ik ben?
Een onderzoek naar het imago van een eigenzinnig contentmarketingbureau in een nieuwe tijdWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Bureau X is een contentmarketingbureau dat zich specialiseert in online betrokkenheid en video. Het bureau ervaart in de praktijk dat (potentiële) opdrachtgevers niet altijd het juiste beeld van hen hebben. Het blijkt namelijk dat potentiële klanten soms in een later stadium van een lead traject een ander idee blijken te hebben over wat het bureau precies doet. Dit kost veel tijd en bovendien is het aannemelijk dat, wanneer het bureau de identiteit niet juist tot uiting brengt, klanten met een passende klantenvraag het bureau niet benaderen. De centrale vraag bij dit probleem is dan ook: “Hoe kan Bureau X ervoor zorgen dat het imago dat bij de doelgroep heerst, een correcte afspiegeling is van de identiteit?”.
Bij het in kaart brengen van zowel de identiteit als het imago bij de twee groepen is gebleken dat het imago vooral op basis van elementen uit communicatie en symboliek niet aansluit bij de identiteit. De aspecten die daarbij als meest bepalend naar voren komen zijn de website en de huisstijl met het logo. Daarom is het advies aan Bureau X om deze elementen meer op de identiteit aan te laten sluiten, zodat het beeld dat huidige en potentiële klanten hebben, een juiste afspiegeling is van de identiteit.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Faculteit M&B |
Datum | 2018-05-23 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |