Taal stimuleren? Blij(f) praten!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Taal stimuleren? Blij(f) praten!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Werken aan de taalontwikkeling van jonge kinderen, het behoort tot de dagelijkse taken in kinderopvang en onderwijs. Niet alleen zijn hier taalstimulerende vaardigheden van de pedagogisch medewerker of leerkracht voor nodig, ook is het belangrijk de rol van ouders te erkennen. Bij het programma Thuis in Taal werken leraren samen met ouders aan de taalontwikkeling van jonge kinderen. Het belangrijkste hierbij? Samen plezier maken!
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | Kiddo SWP, Vol. 2022, Uitgave: 1 |
Datum | 2022-01-15 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |