De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Retentie in de fitnessbranche

Wat heeft een fitnessondernemer nodig om retentie te verbeteren?

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Retentie in de fitnessbranche

Wat heeft een fitnessondernemer nodig om retentie te verbeteren?

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In opdracht van NL actief is een onderzoek uitgevoerd naar de invloed van klanttevredenheid op retentie is de fitnessbranche. Klanttevredenheid en de daarmee samenhangende klantretentie zijn nog altijd een actueel en belangrijk thema voor fitnessondernemers. Vanuit de dienstverlenende rol ontwikkelt NL Actief een tool waarmee haar leden het profiel van hun klanten beter in beeld krijgen en vervolgens het aanbod beter kunnen afstemmen op de doelstellingen en wensen van die klanten. Met als doel te komen tot een praktische tool die uitvoerbaar is voor de fitnessondernemer. Om deze tool te realiseren zijn er al twee eerdere onderzoeken gedaan naar klanttevredenheid en klantretentie. Vanuit deze twee onderzoeken is uiteindelijk een retentietool ontwikkeld, in de vorm van een vragenlijst, echter blijkt deze nog niet voldoende praktisch uitvoerbaar te zijn.

OrganisatieHAN University of Applied Sciences
OpleidingSport, Gezondheid en Management
AfdelingAcademie Sport en Bewegen
PartnerNL Actief
Datum2020-07-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk