Het TASC-model
Structuur voor leerling en leerkrachtHet TASC-model
Structuur voor leerling en leerkrachtSamenvatting
Een actieonderzoek naar de meerwaarde van het gebruik van het TASC-model bij het maken van brede opdrachten op een basisschool met vernieuwend onderwijs. De vraag is of het TASC-model bijdraagt aan het leren van hoogbegaafde leerlingen. De conclusie van het onderzoek is dat het TASC-model zeker de juiste structuur biedt aan hoogbegaafde leerlingen om te komen tot een afgeronde opdracht waarbij ze 'geleerd'hebben. Ook voor de leerkracht biedt het TASC-model structuur in de begeleiding van hoogbegaafde leerlingen. Echter: De acht stappen van het TASC-model moeten in een leerlijn aangeboden worden. De leerlingen hebben begeleiding nodig in het leren werken met het TASC-model
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |