Oplossingsgericht Doelgericht Doortastend gedrag
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Oplossingsgericht Doelgericht Doortastend gedrag
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
"Sociaal-emotioneel onhandige kinderen hebben weinig positieve interacties. Het gedrag nodigt niet meer uit tot een plezierig contact.
Vanuit de theorieën; Seo-dvd, Leefstijl en Preventieve interventies richt het onderzoek zich op het voorkomen van problemen. Handelend bestaat dit uit primaire en secundaire preventie: zorgen dat het kind zich beter gaat voelen, het verminderen van probleemontwikkeling.
Het systematisch voeren van oplossingsgerichte gesprekken voor een langere periode blijkt een krachtbron van interventie te zijn en het oefenen van sociale vaardigheden blijkt een grote invloed op kinderen te hebben.
Verbeteringen kunnen plaatsvinden door in gesprek te gaan en het toepassen van positieve benaderingen."
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |