De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Op XXX is een dalende trend te zien in het niveau van begrijpend lezen bij de leerlingen. Ook landelijk wordt de trend van steeds slechter lezende leerlingen waargenomen (Inspectie van het Onderwijs, 2022). Onvoldoende kunnen lezen en begrijpen wat je leest kan ervoor zorgen dat leerlingen laaggeletterd blijven. XXX wil graag het niveau van begrijpend lezen bij haar leerlingen weer laten stijgen, passend bij haar leerlingpopulatie. Om dit te kunnen realiseren, is in overleg met directeur XXX van XXX afgesproken om in kaart te brengen wat begrijpend lezen is, welke onderdelen van invloed zijn op begrijpend lezen en hoe de leerkracht het proces kan beïnvloeden. Met als doel dit te vergelijken met de werkwijzen van het team om zo te ontdekken waar mogelijke verbeterpunten liggen. Dit heeft geleid tot de volgende onderzoeksvraag: Hoe wordt op dit moment door het team van XXX gewerkt aan de 8 verschillende onderdelen die van invloed zijn op begrijpend lezen?

Toon meer
OrganisatieNHL Stenden Hogeschool
OpleidingOpleiding tot Leraar Basisonderwijs
AfdelingAcademie Primair Onderwijs
Datum2023-05
TypeStageverslag
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk