Social mediagebruik in NHL-onderwijs beperkt
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Social mediagebruik in NHL-onderwijs beperkt
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Social media lijken bij uitstek geschikt voor gebruik in het hoger onderwijs. Samenwerken, overleggen, co-creatie: de mogelijkheden zijn talrijk. Toch signaleren we bij Sowijs een kloof. Studenten gebruiken nauwelijks social media bij het bestuderen van lesstof, waar ze in privésituaties juist heavy users zijn. En docenten zetten social media nog slechts zeer beperkt in
Organisatie | NHL Stenden Hogeschool |
Afdeling | Academie Communication & Creative Business |
Lectoraat | Lectoraat Social Media en Reputatiemanagement (Afgesloten) |
Datum | 2014-03-31 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |