De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een socialmediastrategie voor het vergroten van de interactie met de doelgroep van Granny's Finest

Open access

Een socialmediastrategie voor het vergroten van de interactie met de doelgroep van Granny's Finest

Open access

Samenvatting

SAMENVATTING Het onderzoeksrapport biedt inzicht in de doelgroep van Granny’s Finest en geeft antwoord op de probleemstelling: Hoe kan Granny’s Finest social media inzetten om het merk interessanter te maken voor de doelgroep zodat ze de interactie met de doelgroep kan vergroten en voor eind 2015 20% meer bezoeken heeft op de website? De belangrijkste resultaten uit het onderzoek zijn het socialmediagebruik en de wensen en behoeften van de doelgroep wat betreft Granny’s Finest. De doelgroep maakt het meest gebruik van Facebook, maar is hier dusdanig actief op dat zij geen informatie deelt of liked. Wel wil de doelgroep een stapje extra doen en iets terugdoen voor een organisatie als Granny’s Finest. Dit is de sleutel voor Granny’s Finest als het de interactie met de doelgroep wil vergroten. Het onderzoeksrapport biedt een advies voor een socialmediastrategie aan de hand van voorbeelden voor mogelijke acties. SUMMARY This research report gives a closer look on Granny’s Finest’s target group and gives an answer to the thesis problem: How could Granny’s Finest use social media to make the brand more interesting for the target group to increase the interaction with the target group which will lead to 20 percent more traffic on the website by the end of 2015? The main results are the use of social media and the wishes and needs of the target group. Facebook is the most used social media platform in the target group, but they don’t like or share a lot of posts. However, the target group does like to do something extra and in a way give something back to Granny’s Finest. This is the key for Granny’s Finest in creating more interaction with the target group. The research report gives an advice for a social media strategy through examples on possible actions.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingMedia, Informatie en Communicatie
AfdelingDigitale Media en Creatieve Industrie
Jaar2015
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk