ࡱ> KMHIJM ?Zbjbj==WW"Tl LLL8M4BM h PLVP(~P~P~PeQQ QUWWWWWW$b   {9QeQeQQQ{V~P~PVVVQ~P~PUVQUVVs]~PO ww ELV(n L0n( V.(  V   FLP-format 0. Project 0.1 Titel: Quality of life bij zelfstandig wonende ouderen. Subtitel: De beschikbaarheid en kwaliteit van Quality of life measurements bij zelfstandig wonende ouderen ter voorbereiding op een inventarisatie naar kwaliteit van leven bij deze groep ouderen. 0.2 Deelnemende studenten: Bas Duijs Marlies van Rijsinge Tijn Timmers Henny Verstappen 0.3 Datum: 11-04-2002, versie 08. Projectleider/ Opdrachtgever Opdrachtgevers: Fontys Paramedische Hogeschool, opleiding fysiotherapie. Contactpersonen: Eddy Salters Lia Franken Docentbegeleider: Eveline Wouters Methodische begeleider: Annelies Simons Probleemstelling Voorgeschiedenis: De huidige maatschappij wordt geconfronteerd met de problematiek van de vergrijzing van de bevolking. Dit wordt duidelijk in tabel 1. Tabel 1: Bevolking naar leeftijd, betreft de geregistreerde bevolking van Nederland[1] PRIVATEBevolking, kerncijfersOnderwerpenBevolking naar leeftijdIn % van de totale bevolking0-19 jaar20-39 jaar40-64 jaar65-79 jaar80 jaar of ouderJaar%195037,329,425,66,71,0196037,927,126,07,61,4197035,928,225,88,41,7Vervolg tabel 1: Bevolking naar leeftijd, betreft de geregistreerde bevolking van Nederland[1] PRIVATEBevolking, kerncijfersOnderwerpenBevolking naar leeftijdIn % van de totale bevolking0-19 jaar20-39 jaar40-64 jaar65-79 jaar80 jaar of ouderJaar%198031,531,525,69,32,2199025,733,028,69,92,9199624,331,930,510,23,1199724,331,430,910,33,1199824,331,031,210,33,2199924,430,531,610,43,1200024,430,032,010,43,2200124,429,632,410,43,2 Centraal Bureau voor de Statistiek, Voorburg/Heerlen 2002-03-07  De beroepsbevolking (15-64 jarigen) wordt kleiner in verhouding tot de totale bevolking. Tegelijkertijd wordt de groep die zorg nodig heeft groter. Normale bejaardenhuizen verdwijnen en worden steeds meer verzorgings- en verpleegcentra. Met eventuele ondersteuning van onder meer de thuiszorg en fysiotherapie wordt getracht de mensen zo lang mogelijk in hun eigen woonomgeving te houden. De thuiszorg helpt mensen bij hun lichaamsverzorging en huishouden. De fysiotherapeut kan een bijdrage leveren door te trachten de functionele vaardigheden en activiteiten op een acceptabel niveau te brengen en/ of te houden. Maatschappelijke c.q. wetenschappelijke relevantie De kosten van de gezondheidszorg nemen ieder jaar toe. Dit blijkt uit tabel 2: Tabel 2: Kosten en financiering gezondheidszorg [2] PRIVATEKosten en financiering gezondheidszorgOnderwerpenKostenAlle kosten tezamenTotaalPersoneelskostenOverige kostenPeriodenmln. Euro199019 58511 7747 811199121 19912 7108 489199222 73113 4949 237199323 73214 0259 707199424 56914 45010 120199525 55814 97210 586199626 53215 54610 986199727 68316 17511 507199829 44017 19612 244Vervolg tabel 2: Kosten en financiering gezondheidszorg [2] PRIVATEKosten en financiering gezondheidszorgOnderwerpenKostenAlle kosten tezamenTotaalPersoneelskostenOverige kostenPeriodenmln. Euro199931 09218 20112 891200033 04319 42513 619 Centraal Bureau voor de Statistiek, Voorburg/Heerlen 2002-03-07  Naast het probleem van de oplopende kosten, blijkt dat steeds minder jongeren het werk in de zorg ambiren Hierdoor ontstaat een probleem aan de kant van de zorgverlening. Er is een discrepantie tussen de zorgvraag en het zorgaanbod. Men probeert dit onder meer te ondervangen door een groter beroep te doen op de mantelzorg en vrijwilligers. Door de economische groei zijn echter steeds meer mensen ingeschakeld in het arbeidsproces. Dit blijkt uit tabel 3: Tabel 3: Werkzame beroepsbevolking (15-64 jaar), personen die ten minste 12 uur per week werken[3] PRIVATEBeroepsbevolking; beroepsgroepen vanaf 1992OnderwerpenWerkzame beroepsbevolking (15-64 jaar)BeroepenPersoonskenmerkenJarenx 1000Beroepen totaalPersoonskenmerken totaal19925 88519935 92519945 92019956 06319966 18719976 40019986 60919996 80520006 917 Centraal Bureau voor de Statistiek, Voorburg/Heerlen 2002-03-07  Door de toename van mensen in het arbeidsproces is er minder tijd beschikbaar voor de vrijwillige zorgverlening door de beroeps bevolking en loopt het aantal mensen dat mantelzorg verleent terug. Dit geldt ook voor het aanbod van vrijwilligers dat hulp verleent via organisaties zoals Vereniging De Zonnebloem en het Rode Kruis. Mede door de discrepantie tussen zorgvraag en zorgaanbod zijn een aantal ouderen genoodzaakt om langer zelfstandig te blijven wonen. Ouderen zijn daardoor in toenemende mate afhankelijk van thuiszorg en/ of mantelzorg voor, onder andere, hun zelfverzorging, maaltijdverzorging en verplaatsbaarheid. Hierdoor wordt er een groter beroep gedaan op de mantelzorg en de thuiszorg. Onder meer als gevolg hiervan en de al eerder genoemde afname van de beroepsbevolking, schiet de mantelzorg en het vrijwilligerwerk in aantal en beschikbare tijd tekort. Er vindt een sterke bureaucratisering van de zorg plaats welke onder meer is voortgekomen uit maatregelen die vanuit de politiek zijn genomen om de kosten van de gezondheidszorg te drukken. Tevens wordt het sociale netwerk van ouderen kleiner. Dit is zowel het gevolg van natuurlijke inkrimping van het primaire netwerk als van de verminderde mobiliteit van een aantal van hen. Mede door de sterke bureaucratisering van de zorg en de verkleining van het sociale netwerk dreigt de groep ouderen die (gedwongen) langer zelfstandig blijft wonen gesoleerd te raken. Veelal beperken de contacten zich tot functionele contacten. De kwaliteit van leven voor veel ouderen dreigt hierdoor in het geding komt. Er is een onduidelijk beeld hoe de kwaliteit van leven bij deze groep zelfstandig wonende ouderen werkelijk is. Tevens is de mogelijke invloed van de fysiotherapeut hierop onduidelijk. Op dit ogenblik is er geen overzichtelijk beeld van wat de kwaliteit van leven bij zelfstandig wonende ouderen bepaalt. Het is niet duidelijk welke domeinen de kwaliteit van leven bij deze doelgroep bepalen en welke meetinstrumenten dit in kaart kunnen brengen. Vraagstelling: Hoofdvraag: Zijn er kwalitatief goede meetinstrumenten beschikbaar die de kwaliteit van leven van zelfstandig wonende ouderen in kaart brengen? Subvragen: Wat is kwaliteit van leven? Welke domeinen bepalen hoofdzakelijk de kwaliteit van leven bij zelfstandig wonende ouderen? Welke meetinstrumenten zijn er beschikbaar die de kwaliteit van leven bij zelfstandig wonende ouderen in beeld brengen? Wat is de methodologische kwaliteit van het meetinstrument? Welke domeinen meten de instrumenten? Wat is de gebruiksvriendelijkheid van het meetinstrument (tijdsinvestering/ belasting voor de clint/ interpreteerbaarheid/ kosten/ etc.)? Operante definities: Kwaliteit = de mate van overeenstemming tussen criteria van goede zorg (wenselijke zorg) en de praktijk van die zorg (feitelijke zorg) [4, p.8]. Kwaliteit van leven (quality of life) = alle dingen die men wil meten bij een klinische trial die verder gaan dan de traditionele uitkomsten van dood en fysieke kenmerken van activiteit van de ziekte [5, p. 81S]. Domein = een domein is een samenhangend geheel van een aantal aspecten (binnen de groep zelfstandig wonende ouderen) [6, p. 67]. Mantelzorg = hulpverlening door de partner, eigen kinderen en de naaste familie [7, p.191]. Oudere = persoon van 65 jaar en ouder [1]. Validiteit = de mate waarin een meetinstrument ook werkelijk dt meet wat men bedoelt te meten [8, p. 56]. Vrijwilligerswerk = werk dat in enig georganiseerd verband, onverplicht en onbetaald wordt verricht, ten behoeve van anderen of de samenleving. vrijwillig verrichte onbetaalde arbeid [7, p.199]. Zelfstandig wonend = zichzelf kunnen redden op verzorgend en huishoudelijk gebied, eventueel gedeeltelijk gesteund door extramurale zorg/ zorg en dienstverlening/ aanvullende zorg en aanpassingen in en rondom het huis [9, p. 14-15]. Doelstellingen Hoofddoel Overzicht van kwalitatief goede meetinstrumenten die de kwaliteit van leven bij zelfstandig wonende ouderen in kaart brengen. 3.2 Subdoelen Begripsverheldering van kwaliteit van leven in zijn algemeenheid. Overzicht hebben van kwalitatief goede meetinstrumenten die de kwaliteit van leven in beeld brengen. Overzicht hebben van welke domeinen de beschikbare meetinstrumenten meten. Overzicht hebben van de gebruiksvriendelijkheid van de beschikbare meetinstrumenten. Methode Om het eindproduct te kunnen realiseren, wordt er een literatuurstudie gedaan. Hierbij worden de volgende stappen doorlopen: Bronnen, hierbij wordt onderscheidt gemaakt in de volgende categorien: Databases: Er wordt gebruik gemaakt van de volgende databases: Medline (via o.a. http://www.pubmed.nl/mmsearch.htm) Cinahl, Cochrane (via o.a. http://www.pubmed.nl/mmsearch.htm), Doconline ( HYPERLINK http://www.doconline.nl) www.doconline.nl), Tripdatabase (via o.a. http://www.pubmed.nl/mmsearch.htm). Specialistische databases: Er wordt gebruik gemaakt van de volgende specialistische databases: Vubis, Picarta en Online Publiekscatalogus (OPC). Referenties uit gevonden artikelen: Bijvoorbeeld het keyartikel: Using the SF-36 with older adults: a cross-sectional community-based survey [10]. Referentie: using the SF-36 and EuroQol on an elderly population [11]. Informatie afkomstig van keyfigures: De volgende keyfigures worden onder andere benaderd voor informatie: Lia Franken, Eddy Salters en Annelies Simons. Aanvullende bronnen: Nederlandse Society Of Gerontology. Zoekstrategien, de volgende trefwoorden worden gebruikt bij het zoeken naar relevante informatie. Er wordt zowel gezocht op het niveau van keywords, als op het niveau van textwords. De volgende trefwoorden worden gebruikt: Quality of life / Kwaliteit van het leven/ Quality adj Life/ QOL Measurements / metingen Meetinstrumenten/ measurmenttool Measurment* Questionnaire* / vragenlijst* Living on their own / zelfstandig wonen*/ zelfstandig/ living adj own/ zelfstandig adj wonen* Wonen/ living Alleenstaand Homebound/ aan huis gebonden Ageing / aeging/ ouder worden/ verouderen Elderly/ ouderen. Bejaarden Longevity Gepensioneerd*/ retire* Gerontology/ gerontologie Geriatric*/ geriatrie Review Fysiotherapie/ physiotherapie/ physical therapie Fysieke activiteiten/ physical activities Oefen*/ exercise* Religie/ religion Spiritu*/ spiritual* Geloof Dimensie/ dimension/ domein*/ items NB waar * staat kan ook # worden gelezen. In- en exclusiecriteria: Artikel is op zijn vroegst gepubliceerd in 1966. Onderwerp betreft Quality of Life en/ of ouderen. Het artikel moet Nederlands- of Engelstalig zijn. Toetsing gevonden literatuur aan in- en exclusiecriteria: Een eerste filtering van de gevonden literatuur vindt plaats door deze te toetsen aan de reeds geformuleerde in- en exclusiecriteria. Beoordelen van de gevonden literatuur: De gevonden literatuur wordt getoetst op de methodologische kwaliteit aan de hand van de criterialijst uit Cochrane: Kwaliteit van leven instrumenten. Users guides to the medical literature[12]. Data-extractie: Vervolgens wordt er een data-extractie gemaakt. Deze data-extractie wordt gemaakt aan de hand van een nog bij te voegen formulier naar voorbeeld van systematic review (of therapy) worksheet[13] Data-analyse en datasynthese Projectproducten productverslag: verslag van literatuurstudie over kwalitatief goede meetinstrumenten map meetinstrumenten individueel evaluatieverslag t.b.v. presentatie: titel project en korte omschrijving van de inhoud van de project presentatie Tijd Fasering activiteiten/ tijdsplanning VoorbereidingsfaseDatumActiviteitUitgevoerd doorWeek 6-8 04/02-24/02Bepalen zoekstrategieAlle 4Literatuur zoeken m.b.v. database: CinahlBas en HennyLiteratuur zoeken m.b.v. database: CochraneMarlies en BasLiteratuur zoeken m.b.v. database: DoconlineMarlies en TijnLiteratuur zoeken m.b.v. database: MedlineMarlies en TijnLiteratuur zoeken m.b.v. database: TripdatabaseBasLiteratuur zoeken m.b.v. specialistische database: OPCAlle 4Literatuur zoeken m.b.v. specialistische database: VubisHenny en TijnLiteratuur zoeken m.b.v. specialistische database: PicartaMarlies Henny en TijnLiteratuur zoeken m.b.v. specialistische database: RIVMBasLiteratuur zoeken m.b.v. referenties uit gevonden literatuurTijn doet 25% Henny doet 25% Marlies doet 25% Bas doet 25%Week 7 11/02-17/02Gesprek met opdrachtgeversMarlies en HennyGesprek met docentbegeleiderBas en HennyWeek 8-10 18/02-10/03Literatuur zoeken m.b.v. informatie van/ aanwezig bij keyfigure: mevr. C. FrankenHenny en BasLiteratuur zoeken m.b.v. informatie van/ aanwezig bij keyfigure: mevr. A. SimonsTijn en MarliesLiteratuur zoeken m.b.v. andere aanvullende bronnen: Nederlands Society of GerontologyMarliesWeek 8 18/02-24/02Verwerken punten die uit de gesprekken met docentbegeleider en opdrachtgevers zijn gekomen.Henny en MarliesWeek 9 25/02-03/03Bepalen in- en exclusiecriteria voor zoeken literatuur Alle 4Week 12 18/03-24/03Rapportage aan docentbegeleider TijnVerwerken van de punten die uit het gesprek zijn gekomen met de docentbegeleiderTijn24/03/2002Einddatum fase RealisatiefaseDatumActiviteitUitgevoerd doorWeek 13 25/03-31/03In- en exclusiecriteria toepassen op gevonden literatuurTijn doet 25% Henny doet 25% Marlies doet 25% Bas doet 25%Checklist zoeken voor beoordelen literatuurBas en TijnTaken inhalen waarmee we evt. achterlopenAlle 4Zoeken naar/ ontwerpen van een formulier voor data-extractieTijn doet 15% Henny doet 15% Marlies doet 35% Bas doet 35%Week 14 01/04-07/04Beoordelen van gevonden literatuur m.b.v. checklistTijn doet 25% Henny doet 25% Marlies doet 25% Bas doet 25%Gesprek met docentbegeleider over evt. problemen bij data-extractie of andere zaken.BasVerwerken van punten die uit het gesprek met docentbegeleider zijn gekomenBas Week 14-15 01/04-14/04Data-extractie van literatuurTijn doet 25% Henny doet 25% Marlies doet 25% Bas doet 25%Week 16-17 15/04-28/04Data-analyse Henny doet 50% Bas doet 50%Week 16 15/04-21/04Rapportage aan docentbegeleider over evt. problemen bij data-analyseHennyVerwerken van punten die uit het gesprek met docentbegeleider zijn gekomenHenny Week 17-18 22/04-05/05DatasyntheseMarlies doet 50% Bas doet 50%Week 18 29/04-05/05Inleveren data-analyse en datasynthese bij docentbegeleider voor voorlopige beoordelingBasRapportage aan docentbegeleider over evt. problemen bij datasyntheseMarliesVerwerken van punten die uit het gesprek met docentbegeleider zijn gekomenMarlies Week 19-20 06/05-19/05Maken eindproductTijn doet 25% Henny doet 25% Marlies doet 25% Bas doet 25%Week 19 06/05-12/05Inleveren voorlopige versie eindproduct bij docentbegeleider en methodisch begeleiderHennyVerwerken van punten die verbetering behoefte van het voorlopige eindproductTijn doet 25% Henny doet 25% Marlies doet 25% Bas doet 25%Week 20 13/05-19/05Inleveren voorlopige versie eindproduct bij docentbegeleider en methodisch begeleider BasVerwerken van punten die verbetering behoefte van het voorlopige eindproduct Tijn doet 25% Henny doet 25% Marlies doet 25% Bas doet 25%Eindredacteurs screent eindproductMarlies en TijnRapportage aan docentbegeleider over problemen/ stand van zaken m.b.t. het eindproductBasVerwerken van punten die uit het gesprek met docentbegeleider en methodisch begeleider zijn gekomenBasSchrijven titel en omschrijving presentaties Bas en HennyBespreken titel en omschrijving presentatiesAlle 4Week 21 20/05-26/05 Houden proefpresentatiesAlle 4Aanpassen eindproductTijn doet 25% Henny doet 25% Marlies doet 25% Bas doet 25%Eindredacteurs screent eindproductMarlies en HennySchrijven individueel evaluatierapportIeder voor zich23/05/2002 voor 12.00uInleveren titel en korte omschrijving van inhoud bij cordinator Afstudeerprojecten Opleiding Fysiotherapie (via e-mail)TijnWeek 22 30/05/2002 voor 12.00uInleveren eindproducten, bij cordinator Afstudeer Projecten Opleiding Fysiotherapie (uitdraai in 3-voud en file op floppies of Cd-rom, incl. Engelstalige summaryMarliesWeek 23 03/06-09/06Houden proefpresentaties NazorgfaseDatumActiviteitUitgevoerd doorWeek 22 27/05-26/05Indien problemen: Rapportage aan docentbegeleider m.b.t. proefpresentaties BasEvt. verwerken van punten voortgekomen uit bovenstaande rapportageBas en HennyEvt. inleveren van voorlopige individuele evaluatierapporten bij docentbegeleiderVoor wie van ons daar behoefte aan heeftSchrijven individuele evaluatierapportenIeder voor zichWeek 23 03/06-09/06Schrijven individuele evaluatierapportenIeder voor zich06/06/2002 voor 12.00uInleveren individueel evaluatierapport (in 2-voud), bij cordinator Afstudeer Projecten Opleiding FysiotherapieIeder voor zichWeek 24 10/06-16/06Presentatie afstudeerprojectAlle 412/06/2002Overleg docentbegeleiders / methodisch begeleider over beoordeling eindproducten12/06/2002 16.00u.Beoordeling eindproducten bekent bij cordinator Afstudeerprojecten Opl. Fysio13/06/2002 9.00u-18.00uPresentatie afstudeerprojectWeek 24-25 14/06-19/06Individuele gesprekkenIeder voor zich Begeleiding: Twee wekelijkse rapportage aan docentbegeleider. Begrote kosten Kopieerkosten: 150,- Telefoonkosten: 70,- Inbinden: 100,- Opvragen stukken: 70,- Onvoorzien: 50,- -----------------------------------------+ Totaal: 440,- Kwaliteitseisen Functionele eisen: De opdrachtgevers vinden het domein religie een relevante aspect, omdat dit bij ouderen een belangrijke rol bij de kwaliteit van leven kan spelen. Dit aspect kan zowel positief als negatief zijn. De methodologische begeleider, wil naast de beoordeelde ook de niet-beoordeelde meetinstrumenten hebben. De opdrachtgevers zijn tevens de gebruikers en stellen dezelfde eisen als de opleiding. Operationele eisen: Er zijn geen specifieke eisen van de opdrachtgever en/ of gebruiker buiten de wens om antwoord te krijgen op de gestelde vragen in de probleemstelling Randvoorwaarden: Duidelijk en overzichtelijk verslag met titelpagina, voorwoord, samenvatting, inhoudsopgave, inleiding, hoofdstukken (met betrekking tot omschrijving, analyse en synthese van de relevante literatuur, opzet en methode van het onderzoek, resultaten, discussie en conclusie), literatuurlijst en bijlagen. Het eindproduct dient te voldoen aan de eisen gesteld door de opleiding. Deze staan beschreven in de Studiehandleiding afstudeerproject OP 12-16: versie januari 2001, 6.4.1. en 6.4.2.p. 17-21. 6.5. en 6.6. p. 22. Verder: lettertype Times New Roman lettergrootte 12 regelafstand enkel Ontwerpbeperkingen: te weinig meetinstrumenten met betrekking tot het onderzoek er zijn weinig tot geen kwalitatief goede meetinstrumenten de meetinstrumenten voldoen niet aan alle inclusiecriteria de doelgroep van de meetinstrumenten is niet generaliseerbaar Literatuur Centraal Bureau voor de Statistiek. Bevolking naar leeftijd, betreft de geregistreerde bevolking van Nederland. Voorburg/Heerlen [cited 2002 feb. 7]. Available from:  HYPERLINK http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp. Centraal Bureau voor de Statistiek. Kosten en financiering gezondheidszorg. Voorburg/Heerlen [cited 2002 feb. 7]. Available from:  HYPERLINK http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp. Centraal Bureau voor de Statistiek. Werkzame beroepsbevolking (15-64 jaar), personen die ten minste 12 uur per week werken. Voorburg/Heerlen [cited 2002 feb. 7]. Available from:  HYPERLINK http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp. Hendriks L, Hollands L, ter Heine-van Oosterum B, Oostrik H, den Hartog W, Buiting M. Elementen van kwaliteitszorg. Begrippen en opvattingen over kwaliteitszorg. Nijmegen, Maastricht; 1997. p. 8. Guyatt GH, Feeny DH , Patrick DL. Issues in quality-of-life measurement in clinical trials. Controlled Clinical Trials 1991; 12: 81S-90S. Hortulanus RP, Liens PPN, Sprinkhuizen AMM. Domeinen van welzijn. Welzijnsbeleving en welzijnsbeleid in de jaren 90. s-Gravenhage: VUGA Uitgeverij bv.; 1997. p. 67. Oostelaar D, Wolfswinkel G. Ouderen in de samenleving. Basisboek gerontologie voor hulp/ en dienstverleners. Bussum: Uitgeverij Coutinho; 1998. Brinkman J, Cijfers spreken. Statistiek en methodologie voor het hoger onderwijs. Groningen: Wolters Noordhoff bv.; 1998. p. 56. Naafs J. Cahiers ouderdom en levensloop. Met zorg wonen. Houten/ Diegem. Bohn, Strafleu en Van Loghum; 1997. p.14-15. Walters SJ, Munroo JF, Brazier JE. Using the SF-36 with older adults: a cross-sectional community-based survey. Age and Aging; 2002; 30: 337-343. Brazier JE, Walters SJ, Nicholl JP, Kohler B. Using the SF-36 and Euroqol on an elderly population. Quality of Life Research; 1996; l 5: 195-204. Guyatt HG, Naylor D, Juniper E, Heyland DK, Jaeschke R, Cook DJ. Usersguides to the medical literature: How to use Articles about health-related Quality of Life. The journal of the American Medical Association; 1997; 277: 1232-1237. Systematuc review (of therapy) worksheet [cited 05-04-2002]. Availeble from: http://library.utoronto.ca/medicine/ebm/teach/materials/sr.docteach/materials/sr.doc. PAGE 1 PAGE 11 $W_ :{6J\u478=UZrw6 7 U V   / 4 M R k p ȼȰjUmHsHjUmHsH mHsHjUmHsH 6mHsHB* mHphsH >*mHsH 5mHsHCJ>*CJmHsHEW <F[iz{%46J & F@`@ & F & F^ & F p#"Z>ZJ\]u34)$$If7#!    aF $$Ifa$@^@ & F & F/|t=$$If407#        aF $$Ifa$$If=$$If407#        aF /0578=u ll0tl<$$If07#        aF $$Ifa$$$If4ֈ7 .#                    u    aF=BGLPTUZ_dimqqth $$Ifa$$$Ifֈ7 .#                    u    aF$If qrw| wtnhhhhhwbbn^$If $$Ifa$$$Ifֈ7 .#                    u    aF    5 6 7 T U V ֔|K=$$If407#        aF$If=$$If407#        aF $$Ifa$)$$If7#!    aFV ` k v l $$If4ֈ7 .#                    u    aF $$Ifa$ t$If $$Ifa$<$$If07#        aF wtnhhhhhwxnhhh$If $$Ifa$$$Ifֈ7 .#                    u    aF       qxhqxh $$Ifa$$$Ifֈ7 .#                    u    aF$If  % * . / 4 9 > C H L M qxhqx $$Ifa$$$Ifֈ7 .#                    u    aF$If M R W \ a f j k p u z  hx$$Ifֈ7 .#                    u    aF$If $$Ifa$ c qh?99@^@)$$If7#!    aF $$Ifa$$$Ifֈ7 .#                    u    aF$If 8 k !"57KM ',BG]bxSin !0Լԧj9UmHsHB* mHphsHj.UmHsHj8"UmHsH mHsHjUmHsH 6mHsHB*mHphsHmHsH 5mHsHBc 7 8 k !".567KP{X?$$If4400T #$        a?*$$If40#!    a?$If@`@ p#@^@KLMTetu~UPe$$If44\0T x#    $    $    [    a?$If?$$If4400T #        a?hYhb$$If\0T x#$    $    $    [    a?$If=$$If400T #$        a?   hhll$Ifb$$If\0T x#$    $    $    [    a?&',3:ABGNU\]biplllb$$If\0T x#$    $    $    [    a?$IfpwxdP*$$If40#!    a?`b$$If\0T x#$    $    $    [    a?$If*9X{?$$If4400T #        a?$If?$$If4400T #$        a?9:CMNSZahPVl=$$If400T #$        a?$Ife$$If44\0T x#    $    $    [    a?hinu|!lnhhhh@^@)$$If0#!    a?$Ifb$$If\0T x#$    $    $    [    a? 012>efoxO$$IfF0i#    Y    K        a?)$$If0i#9!    a? $$Ifa$@^@ 01 (-4wv~cdhijz x ~ !Y!_!!!!"""#####8$9$G$H$$$%%%&&_&h&' 6mHsHh5>*CJ >*mHsHB* mHphsH5B*mHphsHB*mHphsH 5mHsHmHsHK$If $$Ifa$b$$If\0i#Y    <    Y    K    a?8 $$Ifa$$Ifc$$If4\0i#Y    <    Y    K    a?8888 $$Ifa$$Ifc$$If4\0i#        Y    K    a?    %&'888c$$If4\0i#        Y    K    a? $$Ifa$$If'(-34wxydc]]]]@^@)$$If0i#9!    a?c$$If4\0i#        Y    K    a? $$Ifa$$If dbijz 3 Gmx Y!!!"## & F{ h^ & Fz h^@`@@^@####8$9$H$$$:%%%%%%&_&'&()) & F h88^8 & F h88^8 & F h88^8 & F h^ & F & F@^@''C'D'E'V'W'''(%(&(H()')))))y--(.`.b.. ////00000,1-1A1B1^1_1111112,272V2W25(55566C7N777"8=8?8N8y88495999(:):e:f:;);;CJ 5mHsH >*mHsHB*mHphsH 6mHsH 0JmHsHjBUmHsHmHsHjUmHsHL))**+1+=+[+++++,-,7,A,Y,s,,,,,, & F h88^8 & F h88^8 & F h^ & F h88^8,-$-+-O-y----(../00000 / ^ & F h/ ^ & F h^ & F h88^8 & F h88^8 & F h^ ^ & F h88^8000-1B1_1111111222~a$$IfF4#  04 Fa $If^ & F h^22"2#2,282N2U2f$$IfF4FO#a 0    4 Fa $IfU2V2W222{{{$If~$$IfF4FO#`a0    4 Fa 22222222 3 3 373G3{p{{{{{{{  p#$If$If~$$IfF4FO# a0    4 Fa  G3H3I3y3}3~3333333444{{{{{{${{{P{$If~$$IfF4FO# a0    4 Fa 4D4Z4[4\44444444555{{{~$$IfF4FO# a0    4 Fa $If55(5C5T5U5V5s55{~$$IfF4FO#`a0    4 Fa $If555555{{{{$If~$$IfF4FO# a0    4 Fa 555I6Y6{{{$If~$$IfF4FO#`a0    4 Fa Y6Z6[666666*7;7xrrrrrr$If $$Ifa$~$$IfF4FO# a0    4 Fa  ;7<7C7O7777L{{{{{$If~$$IfF4FO#a0    4 Fa 777777{{{{$If~$$IfF4FO#a0    4 Fa 7778!8`{{{$If~$$IfF4FO#`a0    4 Fa !8"8-8<8=8pxrr$If $$Ifa$~$$IfF4FO# a0    4 Fa =8>8?8N8{u$If p#~$$IfF4FO#a0    4 Fa N8O8U8`8p8$Ifb$$IfF44V$!  04 Fa p8q8y8888888l$fffffff$If$$IfF4Fa4V$" 0    4 Fa 888'939{{{$If~$$IfF4Fa4V$`" 0    4 Fa 394959_9f9g9h999999999{{{{{{{{{{{$If~$$IfF4Fa4V$ " 0    4 Fa 9):7:F:W:d:e:f:::{l~$$IfF4Fa4V$`" 0    4 Fa $If ::: ;;;;);G;U;d;u;;H{{{{{{{{{{$If~$$IfF4Fa4V$ " 0    4 Fa  ;;;;;;;;;;<%<|||||||||$If|$$IfFFa4V$" 0    4 Fa  ;;;;<<<<==B>N>=?I?AAB-C5C6CLCMCCCDD D'D)D4D_DkDEEF+F,FFFFFFFFBGDGVGWGGGGG:H*mHsHh 5mHsHmHsH 6mHsHL%<&<'<r<y<z<T{{{{$If~$$IfF4Fa4V$`" 0    4 Fa z<{<<<<<< {{{{{$If~$$IfF4Fa4V$ " 0    4 Fa <<<<*=.={{{{$If~$$IfF4Fa4V$" 0    4 Fa .=/=0=v=~=@{{{$If~$$IfF4Fa4V$`" 0    4 Fa ~========= >>,>9>X{{p{{{{{{{  p#$If$If~$$IfF4Fa4V$ " 0    4 Fa  9>:>B>N>>>{{{{$If~$$IfF4Fa4V$" 0    4 Fa >>>>??'?4?({{{{{{$If~$$IfF4Fa4V$`" 0    4 Fa 4?5?=?I????{{{{{$If~$$IfF4Fa4V$ " 0    4 Fa ?????@@#@0@0{{{{{{{$If~$$IfF4Fa4V$`" 0    4 Fa 0@1@2@U@e@f@g@@@@@(A,A-A.A{{{t{{{{{{{$If~$$IfF4Fa4V$ " 0    4 Fa .A\AiAjAkAAA{~$$IfF4Fa4V$ " 0    4 Fa $IfAAAAAAA{p{{{  p#$If$If~$$IfF4Fa4V$ " 0    4 Fa AAAAA BB(BL{{{{{{$If~$$IfF4Fa4V$`" 0    4 Fa (B)B*BMB^B_B`BBB{{{{{p  p#$If$If~$$IfF4Fa4V$ " 0    4 Fa BBBB(C-CXxxrr$If $$Ifa$~$$IfF4Fa4V$ " 0    4 Fa -C.C6CACMCCCC,{rr{{{ $$Ifa$$If~$$IfF4Fa4V$" 0    4 Fa CCD D&D'D{uuu$If$If~$$IfF4Fa4V$" 0    4 Fa 'D(D)D4Dy$If~$$IfF4Fa4V$" 0    4 Fa 4D5D;DFDVD$Ifb$$IfF44#   04 Fa VDWD_DkDDDlffff$If$$IfF4FO#E" 0    4 Fa DDDEEH{{{$If~$$IfF4FO#`E" 0    4 Fa EEEbEEEEEE{{{{{{$If~$$IfF4FO# E" 0    4 Fa EEEEFF8{{{{$If~$$IfF4FO# E" 0    4 Fa FF F,FFF`xxrr$If $$Ifa$~$$IfF4FO#E" 0    4 Fa FFFFFF{{{{$If~$$IfF4FO#E" 0    4 Fa FFFBGCGxxrr$If $$Ifa$~$$IfF4FO#E" 0    4 Fa CGDGOGWGGGGGGGGxxrrxxrg  p#$If$If $$Ifa$~$$IfF4FO#E" 0    4 Fa  GGGGH:Hvmgg$If $$Ifa$  p#$If~$$IfF4FO#E" 0    4 Fa :HHZHHHHHI>IfII}{ussqgaaa`  p#`@`@ & F|$$IfFFO#E" 0    4 Fa  IIJJ@JBJbJJ LrLLLvMMN_OOOOOOO-P  & F p# & F hh^h`h^ ^` & F`-PhPPPPPPQRST?UUwVVoWXX}Y Z!Z"Z-Z.Zh]h&`#$ & F h^ p#  & F p#QQQQQQQVRiRzR{RRRRRRRRjS}SSSSSSSSSSTTUUBXCXJXKX!Z"Z#Z)Z*Z+Z,Z-Z/Z0Z6Z7Z9Z:Z;Z>Z?Zչ۳۳۱0JmHnHu0J j0JUh 5mHsHjE6UmHsHjD6UmHsH 6mHsHmHsH 0JmHsHj6UmHsHjC6UmHsH5.Z/Z;ZZ?Zh]h&`#$. A!"#$%D$y:yby=az@s   =V{  3=A|= Y}&=I~ !"@#=@4$%&'(@)=@*+,-.@/=@ 01234@5=@ 6789:@;=@ <=>?@A=@ ˃BCDEFG=@ HIJKLM=@ NOPQRS=@TUVWXY=@Z[\]^_=@`@abcde=D$y:yby=az@s   =V{  3=A|= Y}&=I~ !"@#=@4$%&'(@)=@*+,-.@/=@ 01234@5=@ 6789:@;=@ <=>?@A=@ ˃BCDEFG=@ HIJKLM=@ NOPQRS=@TUVWXY=@Z[\]^_=@`@abcde= Dv $/хRхzх$ #$ #$ #$ #3҅$ @$ $ $ ҅$  $  $  $ Ӆ $  $ $ $ Eԅ$ $ $ $ ԅ$ $ $ $ Յ$ $ $ $ 9օ$ $ $ $ օ $ !$ "$ #$  ׅ$$ %$ &$ '$  (؅($ )$ *$ +$  ؅,$ -$ .$ /$  rم0$ 1$ 2$ 3$  څ4$ 5$ 6$ 7$ څ8$ 9$ :$ ;$ aۅ<$ =$ >$ ?$ ܅@$ ` A$ B$ C$  Dv $/хRхzх$ #$ #$ #$ #3҅$ @$ $ $ ҅$  $  $  $ Ӆ $  $ $ $ Eԅ$ $ $ $ ԅ$ $ $ $ Յ$ $ $ $ 9օ$ $ $ $ օ $ !$ "$ #$  ׅ$$ %$ &$ '$  (؅($ )$ *$ +$  ؅,$ -$ .$ /$  rم0$ 1$ 2$ 3$  څ4$ 5$ 6$ 7$ څ8$ 9$ :$ ;$ aۅ<$ =$ >$ ?$ ܅@$ ` A$ B$ C$ , D  $DDDY#< #Y##DY< Y@q DY <  Y 4 D Y@  <  Y DY< Y DY< Y2 DY< Y DY< Y| D Y!< "Y# !D$Y%< &Y' D(Y)< *Y+ kD,Y-< .Y/ D0Y` 1< 2Y3DyK www.doconline.nl)yK 4http://www.doconline.nl)/DyK )http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.aspyK Rhttp://statline.cbs.nl/StatWeb/start.aspDyK )http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.aspyK Rhttp://statline.cbs.nl/StatWeb/start.aspDyK )http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.aspyK Rhttp://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp i:@: StandaardCJ_HmH sH tHB@B Kop 1$ & Fr@&5>*CJmHsHu>@> Kop 2$ & Fr@&5\mHsHu<< Kop 3$ & Fr<@&OJQJ@@ Kop 4$ & Fr<@& 5OJQJ44 Kop 5 & Fr<@&CJ88 Kop 6 & Fr<@&6CJ<< Kop 7 & Fr<@& CJOJQJ@@ Kop 8 & Fr<@&6CJOJQJB B Kop 9 & Fr<@&56CJOJQJDA@D Standaardalinea-lettertype0B@0 Platte tekstCJBYB Documentstructuur-D OJQJ^C@^ Platte tekst inspringen/ ^/ ` mHsHuZR"Z Platte tekst inspringen 2 / ^/ mHsHu(U@1( Hyperlink>*B*8V@A8 GevolgdeHyperlink>*B* 2 @R2 Voettekst  p#()@a( PaginanummerBPrB Platte tekst 256mHsHuZSZ Platte tekst inspringen 3 ^ mHsHu66 Inhopg 1 xx 5;CJDOD Definition TermhmHsHtHuLOL Definition List h^hhmHsHtHuBQ@B Platte tekst 35\mHsHu@'@@ Verwijzing opmerkingCJaJ66 Tekst opmerkingCJ?TW <F[iz{%46J\]u34/0578=BGLPTUZ_dimqrw|567TUV`kv  %*./49>CHLMRW\afjkpuzc7 8 k ! " . 5 6 7 K L M T e t u ~     & ' , 3 : A B G N U \ ] b i p w x     * 9 : C M N S Z a h i n u | !012>efo    %&'(-34wxydbijz 3 GmxY8 9 H :!!!!!!"_"#&$%%%&&'1'='['''''(-(7(A(Y(s(((((()$)+)O)y))))(**+,,,,,,,--B-_-------....".#.,.8.N.U.V.W.......... / / /7/G/H/I/y/}/~///////000D0Z0[0\000000001111(1C1T1U1V1s111111111I2Y2Z2[222222*3;3<3C3O333333333334!4"4-4<4=4>4?4N4O4U4`4p4q4y444444444'5354555_5f5g5h555555555)676F6W6d6e6f66666 7777)7G7U7d7u777777777778%8&8'8r8y8z8{888888888*9.9/909v9~999999999 ::,:9:::B:N::::::;;';4;5;=;I;;;;;;;;<<#<0<1<2<U<e<f<g<<<<<(=,=-=.=\=i=j=k============= >>(>)>*>M>^>_>`>>>>>>(?-?.?6?A?M?????@ @&@'@(@)@4@5@;@F@V@W@_@k@@@@@AAAAbAAAAAAAAABBB B,BBBBBBBBBBBCCCDCOCWCCCCCCCCCCC DDDD-D^D_D`DoDDDDDD EEE E!E1EEE FrFFFvGGH_IIIIIII-JhJJJJJJKLMN?OOwPPoQRR}S T!T"T/T;TIQjJ/=q V  M c Kp9h'd#),02U22G34555Y6;777!8=8N8p88399:;%<z<<.=~=9>>4??0@.AAA(BB-CC'D4DVDDEEFFFCGG:HI-P.Z?Z/123456789:;<=?@ABCDEFGHJKLMNOPRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghiklmnopqrstuvwxyz{|}~>Z0#D#V#KKKzLLLMMM?TXXXX !!DsM@0(  B S  ? _Hlt4661157I#@TJ#@Ty$}$~$$$$$$$$$$$--JJJJKK2N8N@qr;>L?쓖|R?"M|?@qrc?A=?I@{?U@;B@qrPC?xDJΓ` EjL}aF쓖rGHH |JnQJ KtO1|K>>M(>lLM \OtOLO@qr]"PW BQ2CQ _Qev)RRBST oJU@qraW4Vd5_V %V -7WED[ S[e?[M3+\wH\~qj]I^ tl@_b_d__(S`el`tO[aA c).Sc d>$d f,h;h"hh{iHj3rj g3PkNk@kmtO[o VoaOp'|X4pe{p =qJaseLvT)v!lx%:}y|(ix.z F*z E{ x { Y5|-b0~ >/~j8U~r1R~~@qrhh^h`)hh^h`) hh^h`OJQJo(hh^h`) hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( xx^x`OJQJo(-^`o(-0^`0o(. hh^h`OJQJo(hh^h`)^`o(-0^`0o(.^`o(- hh^h`OJQJo(hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........ ^`o(- hh^h`OJQJo(?^`?>*o(.?^`?o(..0^`0o(...0^`0o(.... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........ ^`o(......... hh^h`OJQJo(  ^ `o(- hh^h`OJQJo( xx^x`OJQJo(- hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(h ^`OJQJo(h xx^x`OJQJo(oh H H ^H `OJQJo(h   ^ `OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h XX^X`OJQJo(oh ((^(`OJQJo(^`o(-h ^`OJQJo(oh   ^ `OJQJo(h   ^ `OJQJo(h ``^``OJQJo(h 00^0`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh pp^p`OJQJo(h ^`OJQJo(h xx^x`OJQJo(oh H H ^H `OJQJo(h   ^ `OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h XX^X`OJQJo(oh ((^(`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh pp^p`OJQJo(h @ @ ^@ `OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh PP^P`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........ xx^x`OJQJo(-hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........ hh^h`OJQJo(^`o(- hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo())^)`6o(.hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........ hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( 0^`06o(. hh^h`OJQJo(hh^h`) hh^h`OJQJo(hh^h`o(.  ^ `o(- hh^h`OJQJo(0^`0o(.^`o(-hh^h`5o(hh^h`5o(.0^`05o(..0^`05o(... 88^8`5o( .... 88^8`5o( ..... `^``5o( ...... `^``5o(....... ^`5o(........))^)`o(- nf^`fo(-n ^`OJQJo(on pp^p`OJQJo(n @ @ ^@ `OJQJo(n ^`OJQJo(on ^`OJQJo(n ^`OJQJo(n ^`OJQJo(on PP^P`OJQJo(^`o(-h ^`OJQJo(h xx^x`OJQJo(oh H H ^H `OJQJo(h   ^ `OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h XX^X`OJQJo(oh ((^(`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(hh^h`5o(hh^h`5o(.0^`05o(..0^`05o(... 88^8`5o( .... 88^8`5o( ..... `^``5o( ...... `^``5o(....... ^`5o(........ hh^h`OJQJo(hh^h`.?^`?o(.?^`?o(..0^`0o(...0^`0o(.... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........ ^`o(.........P^`P@@^@`.0^`0..``^``... ^` .... ^` ..... ^` ...... `^``....... 00^0`........^`o(- hh^h`OJQJo(hh^h`o(-0^`0o(.^`o(-0^`0o(. hh^h`OJQJo(,,^,`o(. hh^h`OJQJo(hh^h`. hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(  ^ `o(-^`o(- nf^`fo(-n ^`OJQJo(on pp^p`OJQJo(n @ @ ^@ `OJQJo(n ^`OJQJo(on ^`OJQJo(n ^`OJQJo(n ^`OJQJo(on PP^P`OJQJo(hh^h`o(. hh^h`OJQJo(^`o(- hh^h`OJQJo(hh^h`) hh^h`OJQJo(hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........ hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........ hh^h`OJQJo(  ^ `o(- hh^h`OJQJo(^`o(-h 88^8`OJQJo(h ^`OJQJo(oh   ^ `OJQJo(h   ^ `OJQJo(h xx^x`OJQJo(oh HH^H`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(  ^ `o(- hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(hh^h`.hh^h`)  ^ `o(- hh^h`OJQJo(0^`0o(.h ^`OJQJo(h   ^ `OJQJo(oh   ^ `OJQJo(h xx^x`OJQJo(h HH^H`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(^`o(-hh^h`.P^`P..^`...x^`x....  ^` .....  X@ ^ `X ......  ^ `....... 8x^`8........ `H^``.........h ^`OJQJo(vh ^`OJQJo(oh pp^p`OJQJo(h @ @ ^@ `OJQJo(oh ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh PP^P`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( xx^x`OJQJo(- hh^h`OJQJo(88^8`6o(. hh^h`OJQJo( xx^x`OJQJo(-  ^ `o(- hh^h`OJQJo(hh^h`o(. hh^h`OJQJo(^`o(- hh^h`OJQJo(hh^h`o(. hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(  ^ `o(-hh^h`5o(hh^h`5o(.0^`05o(..0^`05o(... 88^8`5o( .... 88^8`5o( ..... `^``5o( ...... `^``5o(....... ^`5o(........ hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(h^`)h^`.hpLp^p`L.h@ @ ^@ `.h^`.hL^`L.h^`.h^`.hPLP^P`L. hh^h`OJQJo(^`o(-hh^h`) hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(hh^h`)hh^h`. hh^h`OJQJo(hh^h`. hh^h`OJQJo(^`o(- xx^x`OJQJo(-h ^`OJQJo(h   ^ `OJQJo(oh   ^ `OJQJo(h xx^x`OJQJo(h HH^H`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo( hh^h`OJQJo(hh^h`.hPP^P`)h  ^ `.h L ^ `L.h  ^ `.h^`.h`L`^``L.h00^0`.h^`.hL^`L. hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(hh^h`.hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........ hh^h`OJQJo( xx^x`OJQJo(-hh^h`() hh^h`OJQJo(hh^h`5o(.^`o(- hh^h`OJQJo(?^`?5o(.?^`?o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........^`o(- hh^h`OJQJo(hh^h`.h ^`OJQJo( h^`o(-h pp^p`OJQJo(h @ @ ^@ `OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh PP^P`OJQJo(dd^d`o() hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........0^`0.?^`?o(?^`?o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........0^`0o(.  ^ `o(- hh^h`OJQJo(>/~=qw!/mE{[N;F*z}y&Db0~>>Mx.zL1M1+f n tb/qQEm_%{?U@GAq-^]q''M3+\yr+<@k |JP<]"PPC}aF fm_ @4A=?NL?Pp6_Q cUY<]p7BSd(S`~qj]zs<wH\_o{iN aso] v$S[b;$7'6_"KSy(uy3"hh '1$aOpaW4V$tl@_d_rGNkOo^Y5|xK&<Q/ $RW BQI@@5f(=Cg3Pk)P ?D>*XGF1|Kt[3;BLO|?Utxb_R~~oJUc?r=<{: sq} X4pczD\&?xDA-K7 v 8U~`%(B @10lLM2CQCjD[R$Rf~Tm K\O3rj5_V%V[o{p_x {rl`I^).Sc[I$dVo:nQJ?[T)vv)RHj=o;>rn/,h;h=D 2"'/z!lx5|EN" d-7W | E Lv` E|R?[aEO9#cHHa    /0578=BGLPTUZ_dimqrw|567TUV`kv  %*./49>CHLMRW\afjkpuz ! " . 5 6 7 K L M T e t u ~     & ' , 3 : A B G N U \ ] b i p w x     * 9 : C M N S Z a h i n u | 012>efo    %&'(-34wx--....".#.8.N.U.V.W.......... / / /7/G/H/I/y/}/~///////000D0Z0[0\00000011(1C1T1U1V1s11111111I2Y2Z2[22222*3;3<3O3333333334!4"4-4<4=4>4?4N4O4U4`4p4q444444'5354555_5f5g5h55555)6d6e6f66666 777)7G777777778%8&8'8r8z8{888888*9.9/909v9~999999999:::N::::::4;5;I;;;;;;0<1<2<U<e<f<g<<<<<(=,=-=.=\=i=j=k==========(>)>*>M>^>_>`>>>>>(?-?.?M???? @&@'@(@)@4@5@;@F@V@W@k@@@@@AAAAbAAAAAAAABBB,BBBBBBBBBBCCCDCWCCCCCCCCC DDD"T=T@T@4v4DEF?T@HJ@UnknownGz Times New Roman5Symbol3& z Arial5# Tahoma;Wingdings?5 z Courier New"1heeZd+ _E#Y0d1U T23In de tekst heb ik nog enkele opmerkingen opgenomen Jan willem Oh+'0 ( D P \ ht|4In de tekst heb ik nog enkele opmerkingen opgenomenn d Jan willem an Normall rm2rmMicrosoft Word 9.0n@F#@H8=@ @ + _E՜.+,D՜.+,h$ hp   Triple-eye#1U 4In de tekst heb ik nog enkele opmerkingen opgenomen TitelL 8@ _PID_HLINKSAEE )http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.aspEE)http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.aspEE)http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp http://www.doconline.nl)/  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~      !"#$%&'()*+,-./012345679:;<=>?ABCDEFGLRoot Entry F=NData G1Table( WordDocumentSummaryInformation(8DocumentSummaryInformation8@CompObjjObjectPool==  FMicrosoft Word-document MSWordDocWord.Document.89q