ࡱ> 9 PbjbjMK4l$222P23k24:4444444$  H-44444944%999444949`9J>|Z.44 D7)+29.;0k 9 .9(tTBIJLAGE I: Projectplan 0 Project 0.1 Titel: Communicatieplan voor het Catharina-ziekenhuis 0.2 Namen: Ingrid Brand Ankie Maas Tamara Smits Ellen Spoelstra 0.2.1 E-mail adres: communicatieplancze@hotmail.com 0.3 Datum: 05-02-2002 0.4 Versie: 3 1 Projectleider/ opdrachtgever 1.1 Organisatie: Catharina-ziekenhuis, Eindhoven 1.2 Begeleiders: Gerard Kiebert (fysiotherapeut Catharina-ziekenhuis), Marja Legius (opleiding verpleegkunde), Monica Veeger (opleiding fysiotherapie) 2 Probleemstelling 2.1 Achtergrond Voorgeschiedenis: In het Catharina ziekenhuis verloopt de schriftelijke informatieoverdracht, over de vorderingen en/of bijzonderheden van de patint met betrekking tot de fysiotherapeutische behandeling, tussen de fysiotherapeuten en verpleegkundigen op de afdelingen longziekten, algemene chirurgie, neurologie en orthopedie niet zoals gewenst. Er zijn al verschillende pogingen ondernomen om dit te verbeteren. Al deze pogingen zijn tot nu toe gestrand om niet altijd even duidelijke redenen. (15) 2.1.2 Het probleem: De fysiotherapeuten registreren zowel hun cijfermatige (behandeldatum, -code, -duur en -locatie) als hun inhoudelijke behandelgegevens (invulling behandeling, vorderingen/bijzonderheden) op een registratieformulier van de afdeling fysiotherapie. Ze registeren niets in het patintendossier wat op de afdeling ligt, waarvoor wel plaats is. Ze geven hiervoor onder andere tijdgebrek en het niet kunnen vinden van de dossiers op de afdeling als reden aan. (15) Vanuit de verpleging komt de vraag om schriftelijke rapportage over de vorderingen en/of bijzonderheden van de patint met betrekking tot de fysiotherapeutische behandeling. Zij vragen dit als aanvulling op hun eigen rapportage en als toegevoegde informatie voor de artsen tijdens de visite. De informatie dient voor hen direct toegankelijk te zijn op de verpleegafdeling. Uit een gesprek met de contactpersonen van de betrokken afdelingen blijkt dat de verpleging op dit moment niet op de hoogte is van waar de fysiotherapie mee bezig is. 2.2 Probleemstelling: De schriftelijke en mogelijk mondelinge informatieoverdracht over de vorderingen en/of bijzonderheden van de fysiotherapeutische behandelingen van de patint tussen de fysiotherapie en verpleging op de afdelingen longziekten, algemene chirurgie, neurologie en orthopedie van het Catharina-ziekenhuis verloopt niet zoals gewenst. 2.3 Hoofdvragen: 1. Hoe vindt de huidige schriftelijke en mondelinge informatieoverdracht plaats tussen de fysiotherapie en de verpleegkundigen? 2. Waarop zijn ondernomen pogingen ter verbetering van de schriftelijke informatieoverdracht, over de vorderingen en/of bijzonderheden van de patint met betrekking tot de fysiotherapeutische behandeling, tussen de fysiotherapie en de verpleging tot nu toe gestrand? Welke manier van informatieoverdracht is wenselijk en hoe kan de huidige manier worden verbeterd? 2.3.1 Subvragen 1: - Is er in de huidige situatie sprake van een schriftelijke informatieoverdracht tussen de fysiotherapeuten en de verpleegkundigen? Zo ja, hoe vindt deze plaats? - Is er in de huidige situatie sprake van een mondelinge informatieoverdracht tussen de fysiotherapeuten en de verpleegkundigen? Zo ja, hoe vindt deze plaats? 2.3.2 Subvragen 2: - Welke communicatiemiddelen zijn er al gebruikt? Waarom zijn de ondernomen pogingen gestrand? 2.3.3 Subvragen 3: - Welke communicatieplannen worden er op dit moment in andere ziekenhuizen gebruikt en zijn deze toepasbaar op de afdelingen van het Catharina-ziekenhuis? - Welke informatie moet er volgens de verpleegkundigen door de fysiotherapeuten worden overgedragen en andersom? - Zijn er/ Hoe zijn de richtlijnen met betrekking tot verslaglegging van verpleegkundigen naar fysiotherapeuten en andersom? - Hoe is de wetgeving met betrekking tot de privacy van de patint omtrent de informatieoverdracht? - Welk jargon moet er in het communicatieplan worden gebruikt? - Welke (vaste) plaats voor de informatieoverdracht is geschikt? 2.4 Operante definities: Communicatieplan Is het maken van een schriftelijke informatieoverdracht over de vorderingen en/of bijzonderheden van de patint tussen de fysiotherapie en de verpleging. 3 Doelstellingen: Met dit project willen wij een bruikbaar communicatieplan ontwikkelen voor de afdelingen longziekten, algemene chirurgie, neurologie en orthopedie van het Catharina-ziekenhuis te Eindhoven met als doel het verbeteren van de schriftelijke overdracht tussen de fysiotherapie en de verpleging, wat ten goede komt aan de patint. Dit alles willen we voor 27 mei 2003 gerealiseerd hebben. 4 Projectprodukten: Een projectverslag en een communicatieplan voor de afdelingen longziekten, algemene chirurgie, neurologie en orthopedie van het Catharina-ziekenhuis. Inclusie criteria: Snel Simpel in het gebruik Hanteerbaar Voor iedereen hetzelfde interpreteerbaar Exclusie criteria: Niet te lange zinnen, dus niet te veel leeswerk Niet te veel schrijfwerk 5 Methode: Literatuuronderzoek: De subvragen over schriftelijke verslaglegging tussen verpleegkunde en fysiotherapie, welke wetgevingen hierbij een rol spelen en waarom dit nu eigenlijk een probleem is, wordt beantwoord door middel van een literatuuronderzoek. Dit willen we doen door middel van boeken en zoeken op internet met behulp van databases (o.a. Medline, Doconline, Cochrane libiary ) met als doel het vinden van boeken en wetenschappelijke artikels met een soortgelijk onderwerp. Hierbij gebruiken we onder andere de keywords: schriftelijke verslaglegging, communicatie, schriftelijke overdracht, rapportagesysteem, communicatieplan, richtlijnen verslaglegging, wetgeving verslaglegging, wetgeving privacy, fysiotherapie, verpleegkunde en de Engelse termen: communication, checklist, physiotherapy, physical therapy, hospital. In de database medline en doconline kunnen gevonden worden door middel van de site van de mediatheek (http://www.fontys.nl/mediatheek) en de Cochrane door middel van de mediatheek en http://www.psychiatrienet.nl. Andere zoeksites zijn http://www.graduatesearch.com HYPERLINK http://www.graduatesearch.com  en  HYPERLINK http://www.zorgethiek.nl http://www.zorgethiek.nl. De artikelen worden beoordeeld door middel van een inclusie en exclusiecriteria en een beoordelingsformulier. Interview: Om een antwoord te vinden op de subvragen over de informatieoverdracht op dit moment, welke communicatiemiddelen er al zijn gebruikt en waarom ze mislukt zijn, wordt een interview afgenomen met een contactpersoon van iedere betrokken afdeling. We hopen zo ook meer duidelijkheid te krijgen over de onderwerpen die we in de enqute aan mensen willen vragen. Om de vragen goed voor te bereiden gaan we eerst kijken naar waar je op moet letten bij het afnemen van een interview. Hiervoor is voorafgaand een literatuuronderzoek nodig. We willen hiervoor onder andere gebruik maken van de Jong e.a., Inleiding in wetenschappelijk onderzoek voor gezondheidsonderwijs en Baarda e.a., Methoden en Technieken. Om deze of andere boeken te vinden gaan we zoeken in de mediatheek van de Fontys hogescholen. Hierbij maken we gebruik van het computersysteem en gebruiken de zoekwoorden enquete en interview. Om te beoordelen of de boeken bruikbaar zijn wordt, gebruik gemaakt van inclusie en exlusiecriteria. We gaan kijken naar hoe een interview opgesteld moet worden, aan welke criteria een interview moet voldoen en hoe een vraag het beste gesteld kan worden. Vervolgens gaan we vragen opstellen die we aan de betrokken personen gaan voorleggen. De resultaten van de interviews (in totaal vijf) zullen we verwerken en verder gebruiken voor het maken van onze enqute. Rondvraag bij ziekenhuizen: Later in ons project volgt nog een onderzoek over hoe in andere ziekenhuizen de schriftelijke overdracht plaats vindt tussen de fysiotherapeuten en de verpleging. Dit houdt in dat we onder andere gaan kijken naar welke richtlijnen er gebruikt worden. Eventueel bruikbare informatie wordt verwerkt in de enquete. Na de enquete wordt bekeken of (delen van) communicatieplannen bruikbaar zijn voor de afdelingen longziekten, algemene chirurgie, orthopedie en neurologie in het Catharina-ziekenhuis. Enqute: Om antwoord te vinden op de subvragen waarover moet worden overgedragen, het jargon van de communicatie en de beste plaats van het communicatiemiddel wordt er een enqute gehouden onder de werknemers van de betrokken afdelingen. Wanneer hierover onduidelijkheden blijven bestaan wordt er een kort interview gehouden. Om de vragen goed voor te bereiden wordt eerst gekeken naar waarop gelet moet worden bij het opstellen en houden van een enqute. We willen hiervoor onder andere gebruik maken van de workshop enquteren` en van de boeken van de Jong e.a., Inleiding in wetenschappelijk onderzoek voor gezondheidsonderwijs en Baarda e.a., Methoden en Technieken. Deze boeken zullen we zoeken in de mediatheek van de Fontys hogescholen via het computersysteem met de zoekwoorden enqute De boeken zullen beoordeeld worden door middel van inclusie en exclusiecriteria. Na het literatuuronderzoek, de interviews en de workshop over enquteren willen we de enqute uiteindelijk gaan opstellen. Alle fysiotherapeuten in het Catharina ziekenhuis, die werkzaam zijn op de afdelingen longziekten, algemene chirurgie, neurologie en orthopedie worden genquteerd Ook zullen we alle verpleegkundigen die werkzaam zijn op de betrokken afdelingen enquteren. Het is de bedoeling om voor beide groepen ongeveer dezelfde enqute (opbouw) op te stellen. Hoe we de gegevens willen gaan verwerken weten we nog niet, we hopen meer duidelijkheid hierover te hebben na het literatuuronderzoek en de workshop over enqutes opstellen, misschien is SPSS een mogelijkheid. Met de resultaten uit deze onderzoeken zullen wij een communicatieplan gaan opstellen. Deze resultaten dienen dan ook ter onderbouwing van het communicatieplan. Beheersaspecten Kwaliteitseisen 6.1.1 Randvoorwaarden: Om het hbo-niveau van afstudeerprojecten te waarborgen, stelt de opleiding de volgende randvoorwaarden: Het product en verslag moeten samen weerspiegelen dat studenten hieraan per persoon ongeveer 550 uur hebben gewerkt. Zie verder OER, Opleiding voor Fysiotherapie Het product komt altijd tot stand via vooronderzoek: Altijd literatuuronderzoek. Dit moet sturend zijn voor de ontwikkeling van het product en aantoonbaar in het verslag. Gebruikte literatuur is relevant en/of recent en van hoge (internationale) kwaliteit en moet zoveel mogelijk Evidence Based zijn (dus ook beoordeeld zijn). Ingeval van een ontwikkelproject kan ook ander, eveneens sturend vooronderzoek nodig geweest zijn (enqute, interview, e.d.). Het product komt altijd tot stand via pre-testing van concepten: Ingeval van een onderzoeksproject zijn in het project ontwikkelde onderzoeksinstrumenten (enqute, e.d.) eerst uitgetest als concept alvorens tot echte dataverzameling is overgegaan. Ingeval van een ontwikkelproject is het product eerst uitgetest als product alvorens het definitief is afgewerkt (voor zover mogelijk en gewenst door opdrachtgever). Het product heeft een innovatief karakter en heeft fysiotherapeutische meerwaarde. Het verslag voldoet altijd aan de volgende eisen: Vorm: cf. richtlijnen van de Opleiding in bijlage 8. Omvang: verslag met separaat product = ongeveer 25-30 paginas exclusief bijlagen, onderzoeksverslag (is tegelijk product) = ongeveer 40-60 paginas exclusief bijlagen. Ontwerp- beperkingen: Geen Functionele eisen: Het plan moet gebruikt kunnen worden door de fysiotherapie en verpleging van het Catharina ziekenhuis op de afdelingen longziekten, orthopedie, neurologie en algemene chirurgie. Het plan voldoet aan de huidige normen/eisen (richtlijnen, privacy, wetgeving). Operationele eisen: - snel en makkelijk - de essentie moet in een oogopslag duidelijk zijn - plan moet aangepast zijn aan de betreffende afdelingen. Tijdpad WeekDatumActiviteitWieAf5019-12-2002Bijeenkomst met Monica, Marja en DavidAllemaalx208-01-2003Afspraak met opdrachtgever en verpleegkundigen van betrokken afdelingenAllemaalx315-01-2003Maken 1e versie projectplanAnkie en Ingridx423-01-2003Workshop literatuuronderzoekAllemaalx527-01-2003Afspraak feedback op 1e versie projectplan (Monica)Allemaalx529-01-2003Projectplan bijstellenAllemaalx530-01-2003DEADLINE: inleveren bijgesteld projectplanx531-01-2003Start voorbereidingsfasex531-01-2002Start literatuuronderzoekAllemaalx605-02-2003Afspraak feedback op 2e versie projectplan (Marja)Allemaalx926-02-2003Interviews houden met verpleegkundigen over gebruikte communicatieplannenEllen en Tamarax927-02-2003Workshop: Enqutes opstellen Allemaalx1112-03-2003Klaar hebben van enqute (verpleegkunde en fysio)Allemaalx1112-03-2003Contact methodisch begeleider (Monica) over enquteEllen en Tamarax1112-03-2003Contact procesbegeleider (Marja)Allemaalx1113-03-2003Ronddelen van de enqutes op de afdelingen en bij de fysiotherapeuten.Allemaalx1219-03-2003Contact met procesbegeleider (Marja)Allemaalx1225-03-2003Ophalen van de ingevulde enqutes + start verwerkingEllen en Tamarax1225-03-2003Rondvraag/ bezoek ziekenhuizen over hun communicatieplanIngrid en Ankiex1328-03-2003Resterende enqutes ophalen Catharina-ziekenhuisEllen en Tamarax1431-03-2003Naar Amersfoort voor opzoeken artikelen literatuuronderzoekIngrid en Ankiex1231-03-2003Literatuuronderzoek over richtlijnen en wetgeving afIngrid en Ankiex1402-04-2003Start realisatiefasex1402-04-2003Contact procesbegeleider (Marja)Allemaalx1402-04-2003Eventueel interview bij onduidelijkheden enqutesAllemaalx1403-04-2003Verwerken gegevens over de enqutes, interviews, literatuuronderzoek en ziekenhuisrondvraag Allemaalx1403-04-2003Contact methodisch begeleider (Monica) over enquteAllemaalx1509-04-2003Begin ontwerpen communicatieplanAllemaalx1509-04-2003Contact met procesbegeleider (Marja)Allemaalx1616-04-2003Workshop: Presenteren Allemaalx1723-04-2003Bespreken communicatieplan in Catharina-ziekenhuisAllemaalx1724-04-2003Tussentijdse beoordeling (formeel) (Marja)Allemaalx1725-04-2003Beginnen met aanpassen communicatieplanAllemaalx2122-05-2003DEADLINE: Inleveren titel en korte omschrijving van de inhoud ten behoeve van de presentatiemiddagx2227-05-2003DEADLINE: Inleveren eindproduct (uitdraai in drievoud + digitaal) bij coordinator afstudeerprojecten.x2305-06-2003DEADLINE: inleveren individueel evaluatieverslag in tweevoud bij coordinator afstudeerprojecten2410-06-2003DEADLINE: Overleg docentbegeleiders/ methodisch begeleiders over beoordeling eindproducten Uiterlijk 13.30 maken docentbegeleiders de beoordeling aan studenten bekend2412-06-2003Presentatie afstudeerproject fysiotherapie2507-07-2003Presentatie afstudeerproject verpleegkunde 6.3 Begeleiding: De begeleiders van school begeleiden het project. Het afstemmen van wensen wordt gedaan in samenspraak met de opdrachtgever. Ten alle tijden kan er aan de opdrachtgever advies worden gevraagd. 6.4 Begrote kosten: Kopieerkosten: 50,00 (opdrachtgever) Reiskosten: 25,00 Inbindkosten: 25,00 Voorlopige literatuur: Kiebert, G. Opdrachtgever en fysiotherapeut Eindhoven, Catharina ziekenhuis, januari 2003 Simons A. Afstudeerprojecten studiehandleiding onderwijsperiode 12-16 Eindhoven, Fontys Hogescholen, juni 2002 Jong de e.a. Inleiding in wetenschappelijk onderzoek voor gezondheidsonderwijs Utrecht: De Tijdstroom, 1998 Baarda e.a. Methoden en Technieken Leiden: Stenfert Kroes, 3de druk, 2001 BIJLAGE I Goedgekeurde projectvoorstel BIJLAGE II Handtekeningenformulier BIJLAGE I: PROJECTVOORSTEL Ingediend door: Organisatie: Afdeling fysiotherapie Catharina-ziekenhuis Adres: Michelangelolaan 2 Plaats: 5623 EJ Eindhoven Tel: 040-2398420 Contactpersoon: Gerard Kiebert Tel: 040-2398420 Email:  HYPERLINK "mailto:gerard.kiebert@cze.nl" gerard.kiebert@cze.nl Onderwerp: Verbeteren van de communicatie over de vorderingen en de stand van zaken rondom de patint tussen de fysiotherapie en de verpleging op de afdelingen orthopedie, neurologie, pulmonologie en chirurgie. Opdrachtgever: Afdeling fysiotherapie Catharina-ziekenhuis, Eindhoven Probleembeschrijving: De fysiotherapeuten van het Catharina-ziekenhuis registreren zowel hun cijfermatige (behandeldatum, -code, -duur, -locatie) als hun inhoudelijke behandelgegevens (invulling behandeling, vorderingen/bijzonderheden) op een registratieformulier van de afdeling fysiotherapie. Vanuit de verpleging komt veelvuldig de vraag om schriftelijke rapportage over de vorderingen/bijzonderheden van de patint m.b.t. de fysiotherapeutische behandeling. Zij vragen dit als aanvulling op hun eigen rapportage en als toegevoegde informatie voor de artsen tijdens de visite. De informatie dient voor hen direct toegankelijk te zijn op de verpleegafdeling. Tot nu toe zijn pogingen gestrand vanwege meerdere factoren: waar rapporteren (verpleegkundige status vaak niet vindbaar), wat rapporteren (alles?, alleen bijzonderheden?, eenduidigheid?), hoe uitgebreid (geen dubbel werk: op verpleegafdeling n afdeling fysiotherapie). Doelstelling: Een multidisciplinair communicatieplan met als centraal onderwerp de vorderingen en de stand van zaken rondom de patint communiceren tussen de fysiotherapie en andere disciplines, met het accent op de verpleging. Dit voor de diverse afdelingen. Kwaliteitseisen: 5.1 Randvoorwaarden: zie SHL afstudeerprojecten 5.2 Ontwerpbeperkingen: Geen. 5.3 Functionele eisen: Het plan moet gebruikt kunnen worden door de fysiotherapie en verpleging van het Catharina-ziekenhuis op de afdelingen orthopedie, neurologie, pulmonologie en chirurgie. Het plan voldoet aan de huidige normen/eisen (richtlijnen, privacy, wetgeving). Operationele eisen: - snel en makkelijk - de essentie moet in een oogopslag duidelijk zijn - plan moet aangepast zijn aan de betreffende afdelingen. Globale begroting: Opdrachtgever: Kopieer- en verzend kosten. De studenten kunnen mailen naar de opdrachtgever. Deze kan dit uitprinten en opsturen. Studenten: Kopieerkosten en het inbinden van het verslag. Deelnemende studenten: Ingrid Brand Ankie Maas Tamara Smits Ellen Spoelstra BIJLAGE II: HANDTEKENINGENFORMULIER 1. (Werk)titel afstudeerproject: Samen op weg naar een betere communicatie: Communicatieplan voor het Catharina-Ziekenhuis 2. Plaats, datum, handtekening docenten: Marja Legius Plaats: Datum: Handtekening: Monica Veeger Plaats: Datum: Handtekening: Annelies Simons Plaats: Datum: Handtekening: 3. Plaats, datum, handtekeningen projectgroepsleden: Ankie Maas Plaats: Datum: Handtekening: Ingrid Brand Plaats: Datum: Handtekening: Ellen Spoelstra Plaats: Datum: Handtekening: Tamara Smits Plaats: Datum: Handtekening: 4. Plaats, datum, handtekeningen opdrachtgever: Gerard Kiebert Plaats: Datum: Handtekening: 5. Beoordeling (omcirkelen) GO NO GO PAGE  Catharina-ziekenhuis, Eindhoven  "#/]^h,M]"    c t N`^`CWRe 2359:^jU jU>*6566CJmHsH 5mHsHCJ5CJ5CJ5O#^vM $ & F "a$ $ 7j a$ $ p#7j a$ $ 0j a$ $ 7j a$ $ 7Oa$$a$PPiW  c @h$ & F 0j | a$$ 0j | o ^o `a$$ 0j | | ^| `a$$ 0j j ^j `a$ 0 $ 0j a$$ & F p#0j j ^j `a$ $ =j a$ h9!NrEtt$ 0j o ^o a$$ 0j  h^ `ha$$ 0j  ^ a$ $ 0j a$$ & F 0j | a$$ 0j | o ^o a$$ 0j | | ^| a$ $ 0j | a$$ 0j | t ^t a$ E^dBC)Re$ 0j o ^o a$ $ & F 0j a$$ 0j j ^j `a$ $ 0j a$$ 0j o ^o a$$ 0j o ^o a$ $ 0j a${b Q"o"a$l$%'**'+(+8+I+ $ & F j a$ $ & F j a$$a$$ 0j j ^j `a$ $ & F 0j a$^_`xySQ"o"`$n$&&&'(+`+++<1E1F1l1q11223E333|4}44<555O6P699::;:;;<<<k=l===>>>> ?? ???:@>@@@AA)B0B1B@BBBBBBWCfC%D&D B*ph 6B*ph B*phH*650J>*B*ph jUjUSI+++m,,--4.w.1//+0]00<1F1q122$ & Fa$$ & F 0j | j ^j `a$ $ j | a$$ & F 0j | a$$ & Fa$$ & Fa$$ 0j +^+`a$2233'3,323=3A3D3 0j | $If & F j |  j | $O^O`a$$ ^ a$ D3E3H3S3z3333\M@@@@\ 0j | $If p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa33333333@$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If p#0j | $If334 4"4#4%404O@ p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If04M4V4X4Y4[4f44O4@ p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If44444444O@@ p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If44444555M@@@@ 0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa p#0j | $If55558595;5<5\M@@@@\ 0j | $If p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa<5>5I5c5l5n5o5q5@0$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If p#0j | $Ifq5|5555555@$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If p#0j | $If56"6$6%6'626P6@$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If p#0j | $IfP6Y6[6\6_6j666O0@@ p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If66666666OT@@ p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If667 7,7577787\M@M@@\ 0j | $If p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa87;7F777777@$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If p#0j | $If77777777@X$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa p#0j | $If 0j | $If78+8-8.818<8u8@h$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If p#0j | $Ifu88888888@H$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If p#0j | $If88888$94969Ot@@ p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If6979:9E9z9999\XM@M@@\ 0j | $If p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa99999999>$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If p#0j | $If99999999>0$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa p#0j | $If 0j | $If9/:8:::;:>:I::M>> p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If::::::::M8>> p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If::;;;/;8;:;O@@ p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If:;;;>;I;n;w;y;ZK>K>> 0j | $If p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fay;z;};;;;;;\M@M@@\4 0j | $If p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa;;;;;;;;>$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If p#0j | $If;<1<:<<<=<@<K<>$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If p#0j | $IfK<s<|<~<<<<<M> p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If<<<<<=h=i=O@ p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $Ifi=k=l=o=z====O@ p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If====F>>>>\M@@@@@ 0j | $If p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa>>>>>>>>\M@@@@\ 0j | $If p#0j | $If$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa>>> ? ? ? ?@$$IfFr7"U"#}n}3a04 Fa 0j | $If p#0j | $If ????:@f@@@@@ A|A~AAB1B2B@BBBBBBBB p#  & F 0j | j ^j ` 0j | BBC8C9C:CVCWCCCCC DjDkDDECEDEEE & F 0`0 O^O` & F ^` ^` ^`` p#&DPDQDRDgDhDkDwDCEREEE3IAI?JRJMLbL#M:MHM`MrMMMMNNN@NMNuNNNO#OLOYOOOOOO PWPwPPPPPPPPPPPP5CJ0JCJ 0J>*CJ0J j0JU6>*>*mHsH5 0JB*ph jUjU8EEF#H2I3III"J>J?JRJJJJcKKKLLLMLbLL & F & F ^ O^O` ^  ^ ` & F 0`0LL"M#MHMSM`MpMqMMMMMMNNN?N@NMNNNrN  p#h^h  ^ ` p# & F 0`0 & F7^7` O^O`rNsNtNuNNNNNNNNNNNNNNOO#O$OHOIOJOKOLOYOZO  p#h^h ZO}O~OOOOOOOOOOOOOOOOOOP P/P0PSPTPUPVPWPXP XPtPuPvPwPzP{P|PPPPPPPPPPPPPPP$h]ha$h&dP]hh]h&`#$ &dP#0P. A!"#$%&00P. A!"#$%DyK www.graduatesearch.comyK >http://www.graduatesearch.com/DyK http://www.zorgethiek.nlyK 4http://www.zorgethiek.nl/DyK gerard.kiebert@cze.nlyK :mailto:gerard.kiebert@cze.nl i6@6 Standaard_HmHsHtH (( Kop 1$@&CJ2@2 Kop 2$$@&a$>*CJ(( Kop 3$@&CJ8@8 Kop 4$ & F@& j 588 Kop 5$@& 7j 5CJ6@6 Kop 6$@& 0j | 500 Kop 7$ & F@&CJ(@( Kop 8$@&>** @* Kop 9 $@&6]DA@D Standaardalinea-lettertype(>@( Titel$a$CJ2 @2 Voettekst  p#@Q@ Platte tekst 3  7CJ^C@"^ Platte tekst inspringen 0j j ^j `.U@1. Hyperlink >*B*phNRBN Platte tekst inspringen 2  ^ 0@R0 Koptekst  9r ()@a( Paginanummer>V@q> GevolgdeHyperlink >*B* ph`S@` Platte tekst inspringen 3$ 0j j ^j a$@B@@ Platte tekst  `0@tHI Berichtkopgn$d%d&d'd-DM NOPQ^n`CJOJQJtHJDJ Lijstvoortzettingx^CJtH:>K% "& "& "& "& "& "& "& "& (5:>rHJKQ|v$0#^vMiWc @  h 9 ! N rE^dBC)Re{bQoa l !#&&''('8'I'''m(())4*w*1+++,],,<-F-q-...//'/,/2/=/A/D/E/H/S/z////////////0 0"0#0%000M0V0X0Y0[0f00000000000001111118191;1<1>1I1c1l1n1o1q1|11111112"2$2%2'222P2Y2[2\2_2j222222222223 3,3537383;3F33333333333334+4-4.414<4u444444444444$5456575:5E5z555555555555555555/686:6;6>6I6666666666777/787:7;7>7I7n7w7y7z7}7777777777777818:8<8=8@8K8s8|8~8888888889h9i9k9l9o9z9999999F::::::::::::: ; ; ; ;;;;<3<K<L<d<p<<<<<=1=2=@=========>8>9>:>V>W>>>>> ?j?k??@C@D@@@@A#C2D3DDD"E>E?EREEEEcFFFGLGMGbGGG"H#HHHSH`HpHqHHHHHHIII?I@IMINIrIsItIuIIIIIIIIIIIIIIJJ#J$JHJIJJJKJLJYJZJ}J~JJJJJJJJJJJJJJJJJJK K/K0KSKTKUKVKWKXKtKuKvKwKzK{K|KKKKKKKKKK8        ('   m( m( m(  4* 4*   +, +,    000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000X L< L<p<p<p<p<p<p<p<p<p<p<p<p<p<p<p<p<p<p<`p<xL<:>:>:>:>:>:>:>:> :>:>:>:> :>:> :>:>:>:>:> :>:>:>:>:> :>:>:>:>:>:> :>:>:>:> :> :>:> :>:> :>x@@x00 00@x00x00x00x00 00@0@@@3333333336^&DP)0WhEI+2D33304445<5q55P6668777u8869999:::;y;;;K<<i==>> ?BELrNZOXPP*,-./123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVXYZ[\P+349_x%?Q?g?KXXX 6!I]io^del0 D \pEV#$./78?#ho""))))[*g*<-D-c/j/k/p/t/y/0000112!2222222%3*333$4*4+4,4u4{4444444$5*54555z555555555586966666668797g7l7w7x77777*8/8:8;8|8}888H9S9i9j999d<l<====h>s>>>>?? ??#?:H@HHH`HzH}HHI@IEIFILIuI{I|IIIIJJLJRJJJJJ K&K'K.KKKKKKKKKEls Maas-C:\ankie\afstuderen\DEFINITIEFPROJECTPLAN.docEls Maas-C:\ankie\afstuderen\DEFINITIEFPROJECTPLAN.docEls MaasA:\DEFINITIEFPROJECTPLAN.doc annikadewitA:\DEFINITIEFPROJECTPLAN.docCC:\windows\TEMP\AutoHerstel-versie van DEFINITIEFPROJECTPLAN[1].asdB\\EHVA-FSTU-001\SDATA\USERS\7726EA2C\Mijn documenten\BIJLAGE I.docB\\EHVA-FSTU-001\SDATA\USERS\7726EA2C\Mijn documenten\BIJLAGE I.docB\\EHVA-FSTU-001\SDATA\USERS\7726EA2C\Mijn documenten\BIJLAGE I.docB\\EHVA-FSTU-001\SDATA\USERS\7726EA2C\Mijn documenten\BIJLAGE I.doc B.C. MaasC:\BIJLAGE I.doc~au*B(x\QNo5"b?(z}Ә#\A*B(]@{\.uU{7#u j#̇\= xt_Y *B(} *B(- oWn \QNWwr *B(Ij "j n }k  ,MUlB^rsU*B(s-]-(E7\QN}NCl#{?z Y{IbPN|Npb*<vO;{;0:J|,=*B(f?=Fh >z1nz}>j`#{?ttyn@\QN`q@xh@Ď0)2>Aإ|$@A*B(ZD E,E*B(-{Ixv*yJ*B(7 J-NJvJJJ*B(')KV@>\;K^tK,RK.v|K*B(GkL-15$M*B(BM\QNM&N\QN"N-N<dMNҶu+O@G̒Y1_O+T4iO\QN5OOPѠ"%fP*B(6HnPzP 16Rh}HR S8d9RIS*B(J T*B(1U/G-V, 5VC;iV VAclXf!WX6Z^z Z\QNnZ*B(zr[R8[`_\:*t-'@]*B(^&w`vda$aإ| ,b{0bdZ}e peVdf!fQgi#gExgghIapYh\QNh\h+e\i_l(lTSOl*B(TlEvl*B(Sm,m("(ṅ\Mn^Soh>Goxz>rf(th9t*B(8Ut\QNdt{(tlvu+{zv,vx֜9~x*B(1x*B(w5y j0y{AJ^z i`z`a{إ|!{O|bT@|\QN[K}*B:~{k~\QN@~!)*^`.^`.p^p`.@ ^@ `.^`.^`.^`.^`.^`.^`.p^p`.@ ^@ `.^`.^`.^`.^`.^`.^`.p^p`.@ ^@ `.^`.^`.^`.^`.^`.^`.p^p`.@ ^@ `.^`.^`.^`.^`.^`.^`.p^p`.@ ^@ `.^`.^`.^`.^`.)?)^)`?o(.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L. hh^h`OJQJo(?^`?o(-?^`?o(-?^`?o(.,,^,`o(.?^`?o(-  ^ `o(-hh^h`CJo(. hh^h`OJQJo(  ^ `o(-^`o(.?^`?o(-^`o(.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.?^`?o(-?^`?o(- hh^h`OJQJo(?^`?o(-?^`?o(-  ^ `o(-,,^,`o(- hh^h`OJQJo(hh^h`.  ^ `o(-?^`?o(- hh^h`OJQJo(?^`?o(-?^`?5CJOJQJRHo(hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..88^8`o(... 88^8`o( .... `^``o( ..... `^``o( ...... ^`o(....... pp^p`o(........?^`?o(-  ^ `OJPJQJ^Jo(-   ^ `OJQJo(o ww^w`OJQJo( GG^G`OJQJo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo(o W!W!^W!`OJQJo(  ^ `o(-?^`?o(.  ^ `o(-hh^h`o(. hh^h`OJQJo(  ^ `o(-?^`?o(-  ^ `5OJPJQJ^Jo(-   ^ `OJQJo(o ww^w`OJQJo( GG^G`OJQJo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo(o W!W!^W!`OJQJo(?^`?o(-?^`?o(-::^:`o(::^:`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... `^``o(........hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........ hh^h`OJQJo(?^`?o(-?^`?o(-?^`?o(-?^`?o(-?^`?o(-  ^ `o(. hh^h`OJQJo(  ^ `OJPJQJ^Jo(-   ^ `OJQJo(o ww^w`OJQJo( GG^G`OJQJo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo(o W!W!^W!`OJQJo(?^`?o()?^`?o(-  ^ `o(-k^`k6o(k^`k6o(.0^`06o(..0^`06o(... 0^`06o( .... 88^8`6o( ..... 88^8`6o( ...... `^``6o(....... `^``6o(........::^:`o(::^:`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... `^``o(........?^`?CJo(::^:`5o(::^:`5o(.0^`05o(..0^`05o(... 0^`05o( .... 88^8`5o( ..... 88^8`5o( ...... `^``5o(....... `^``5o(........ hh^h`OJQJo(hh^h`o(.?^`?o(-?^`?CJo(1hh^h`>*o(.hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........?^`?o(-hh^h`5o(hh^h`5o(.0^`05o(..0^`05o(... 0^`05o( .... 88^8`5o( ..... 88^8`5o( ...... `^``5o(....... `^``5o(........?^`?o(- hh^h`OJQJo(hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........ hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(  ^ `o(-  ^ `o(- hh^h`OJQJo(hh^h`. hh^h`OJQJo(z^`zo(z^`zo(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........?^`?o(-hh^h`.  ^ `o(- hh^h`OJQJo(++^+`o(.++^+`o(..0^`0o(...0^`0o(.... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... 88^8`o(....... `^``o(........ `^``o(......... hh^h`OJQJo(^`>*o(  ^ `OJPJQJ^Jo(-   ^ `OJQJo(o ww^w`OJQJo( GG^G`OJQJo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo(o W!W!^W!`OJQJo(  ^ `o(.  ^ `o(.pLp^p`L.@@^@`.^`.L^`L.^`.^`.P!LP!^P!`L.  ^ `o(-  ^ `o(-::^:`>*o(?^`?o(-^`5o(.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L. , ^ `,o(.::^:`5o(~^`~o(.?^`?o(- hh^h`OJQJo(::^:`o(-?^`?o(-?^`?o(- hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(?^`?o(-::^:`o(?^`?o(-?^`?5CJOJQJRHo(k^`k5o(k^`k5o(.0^`05o(..0^`05o(... 0^`05o( .... 88^8`5o( ..... 88^8`5o( ...... `^``5o(....... `^``5o(........ hh^h`OJQJo(?^`?o(-\^`\o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........ hh^h`OJQJo(\^`\o(.::^:`o(::^:`o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........?^`?o(-?^`?5CJOJQJRHo(?^`?o(-?^`?o(-?^`?o(- hh^h`OJQJo(?^`?o(.hh^h`5o(::^:`o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........  ^ `o(-?^`?CJo(?^`?o(- hh^h`OJQJo(s^`s.?^`?o(- hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(hh^h`5o(hh^h`5o(.0^`05o(..0^`05o(... 0^`05o( .... 88^8`5o( ..... 88^8`5o( ...... `^``5o(....... `^``5o(........ hh^h`OJQJo(?^`?o(.?^`?o(-?^`?o(-hh^h`o(.++^+`5o(++^+`5o(.0^`05o(..0^`05o(... 0^`05o( .... 88^8`5o( ..... 88^8`5o( ...... `^``5o(....... `^``5o(........ hh^h`OJQJo(hh^h`o(. hh^h`OJQJo(++^+`o(.++^+`o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........hh^h`.?^`?CJo(.?^`?o(-?^`?o(-  ^ `OJPJQJ^Jo(-   ^ `OJQJo(o ww^w`OJQJo( GG^G`OJQJo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo(o W!W!^W!`OJQJo(>^`>6o(.>^`>6o(..0^`06o(...0^`06o(.... 88^8`6o( ..... 88^8`6o( ...... 88^8`6o(....... `^``6o(........ `^``6o(.........?^`?CJo(1?^`?o(-  ^ `o(-hh^h`. hh^h`OJQJo(?^`?o(-  ^ `o(-hh^h`>*o(.  ^ `o(- hh^h`>*o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(...88^8`o(.... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........ ^`o(......... hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo()?)^)`?o(.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.\^`\o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 88^8`o( .... 88^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........?^`?o(-  ^ `o(.?^`?CJo(  ^ `o(. hh^h`OJQJo( hh^h`OJQJo(?^`?o(- hh^h`OJQJo(?^`?o(-hh^h`o(.hh^h`CJo(^`CJo(. 0 ^ `0CJo(..'0'^'`0CJo(... ^`CJo( ....   ^ `CJo( ..... N `N ^N ``CJo( ...... k `k ^k ``CJo(....... ^`CJo(........?^`?o(- hh^h`OJQJo(hh^h`CJo(.hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........ hh^h`OJQJo(hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..0^`0o(... 0^`0o( .... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... `^``o(....... `^``o(........?^`?o(-?^`?o(-  ^ `o(-tMt^t`Mo(.?^`?CJo(hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..88^8`o(... 88^8`o( .... `^``o( ..... `^``o( ...... ^`o(....... pp^p`o(........hh^h`o(.^`o(..@ 0@ ^@ `0o(...x0x^x`0o(.... ^`o( ..... PP^P`o( ...... ^`o(....... (#`(#^(#``o(........ `'``'^`'``o(.........?^`?o(-?^`?o(-  ^ `OJPJQJ^Jo(-   ^ `OJQJo(o ww^w`OJQJo( GG^G`OJQJo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo(o W!W!^W!`OJQJo(  ^ `o(- ?^`?OJQJo( hh^h`OJQJo(?^`?o(-hh^h`o(hh^h`o(.0^`0o(..88^8`o(... 88^8`o( .... `^``o( ..... `^``o( ...... ^`o(....... pp^p`o(........  ^ `OJPJQJ^Jo(-   ^ `OJQJo(o ww^w`OJQJo( GG^G`OJQJo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo(o W!W!^W!`OJQJo(?^`?o(-  ^ `o(-  ^ `o(-?^`?o(- hh^h`OJQJo(hh^h`. hh^h`OJQJo(Pr9 >#{? S5\T$=\9osR8JJ(l5OO_lu92@~~E%5Mni`z V!f5VTldf<`B&gh^tK6HnPQgu+OdN')K-{I5)Y.&2j0y]@dtB:~#Up(|*4 ,bvO;E=8xh@AJ^zs-]UlBGkL7 J- OY2PN|u\;K E`q@q56>r31j V78BM$a"Nx@#oWn x8UtpYhz Ztyn@;,^cf0M&Nk~zP;1}HR 2i#gl B,?z6ZZD}e(z}(tIbr9; (7T@|}k vda'@]%fP9t7#nZJ|,=!)-No0wJ} S-TSOlUAw`^So\o5",mn j# BZ~;Ij J[]90bb9-P;(/BR6^KdMN+z}>?9NJ>GoX4ZK1e\i[K}AclX/G-VZ,Sm1Uef?=,v 16R g-f(t|6~(8[w5yF1l&}NCn:zr[|~Exg= ,Mh#Y=;\r9 u@h ^`OJQJo(r9 @h 8^8`OJQJo(/'/,/2/=/A/D/E/H/S/z////////////0 0"0#0%000M0V0X0Y0[0f00000000000001111118191;1<1>1I1c1l1n1o1q1|11111112"2$2%2'222P2Y2[2\2_2j222222222223 3,3537383;3F33333333333334+4-4.414<4u444444444444$5456575:5E5z555555555555555555/686:6;6>6I6666666666777/787:7;7>7I7n7w7y7z7}7777777777777818:8<8=8@8K8s8|8~8888888889h9i9k9l9o9z9999999:::::::::::: ; ; ; ;KK@lH(<=K@@@@@@UnknownGz Times New Roman5Symbol3& z Arial?1 Courier New;Wingdings"qvFvFsF B>20dtLHH20Brand B.C. MaasOh+'0  0 < H T`hpx0ssBrandfranran Normal.dot B.C. Maas2C.Microsoft Word 9.0@F#@:@0)@0) B>՜.+,D՜.+,X hp  Fontys HogescholentL 00 TitelTitle 8@ _PID_HLINKSAP]*mailto:gerard.kiebert@cze.nl@ http://www.zorgethiek.nl/33http://www.graduatesearch.com/  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]_`abcdeghijklmnopqrstuvwxyz{|}~Root Entry FR7)Data ^1Tablef WordDocumentMSummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObjjObjectPoolR7)R7)  FMicrosoft Word-document MSWordDocWord.Document.89q