De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

The BrandRally. Een crossmediaconcept voor een evenement om BrandBase te promoten.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

The BrandRally. Een crossmediaconcept voor een evenement om BrandBase te promoten.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity wil BrandBase zichzelf (internationaal) op de kaart zetten met een jaarlijks evenement ‘The BrandRally’. Een rally door het prachtige landschap van het Franse stadje Cannes en omgeving. Een evenement waarmee BrandBase zijn visitekaartje afgeeft met wereldwijde publicaties en zichzelf bewijst. Het internationale reclamefestival, de Cannes Lions is bij uitstek het geschikte podium om veel spektakel en sensatie op te wekken in het vakgebied. Alle ogen uit de internationale reclame- en marketingwereld zijn op het festival gericht. Het doel is om potentiële klanten het verhaal van BrandBase te vertellen door middel van publicaties in uiteenlopende media, blogs en vakbladen op zowel nationaal als internationaal niveau. Het evenement The BrandRally moet bijdragen aan het op de kaart zetten van BrandBase in de wereld van reclame, marketing en media. De doelgroep is onder te verdelen drie groepen. Het concept is hoofdzakelijk op de primaire doelgroep de media gericht, omdat zij zorgen voor de verspreiding van het verhaal en het bereiken van de secundaire en tertiaire doelgroep. Door het evenement crossmediaal te maken wordt niet alleen de aandacht getrokken van deelnemers zelf, maar juist ook die van omstanders. Het onderzoek focust zich op het voortbrengen van een concept- en adviesplan voor toekomstige edities van het evenement. Zo is er onderzocht hoe je het verslaggeven van het evenement op een doeltreffende manier kunt doen voor mensen die niet bij het evenement zelf aanwezig zijn. Om de kansen en mogelijkheden van een crossmediaal concept voor het versterken van een evenement te vinden, is onderzoek gedaan naar verschillende factoren die daaraan kunnen bijdragen. Zo is er deskresearch verricht om het fenomeen crossmedia in kaart te brengen en is er gekeken welke basis-ingrediënten noodzakelijk zijn voor een geslaagd concept. Door het analyseren van bestaande crossmedia cases zijn de overeenkomsten geïnventariseerd. Ook is er een lijst van factoren samengesteld die manieren bevat om een concept mogelijk viraal te verspreiden. Vervolgens is onderzocht welke kanalen het best ingezet kunnen worden bij het crossmediale concept van The BrandRally. Zo is gebleken dat een aantal reeds bestaande kanalen beschikbaar is die zeer bruikbaar zijn voor het evenement. Daarnaast is vastgesteld welke nieuwe kanalen gelanceerd moeten worden om het crossmedia-concept gestalte te geven. Al deze kanalen vormen samen het totale crossmedia-concept. De resultaten uit het onderzoek vormen samen de basis voor het concept. Het theoriemodel ‘The Golden Circle’ van S. Sinek vormt het belangrijkste fundament van het concept. Dit model gaat uit van de innerlijke kracht, de visie die het onzichtbare zichtbaar maakt: wat is de reden waarom we doen wij wat we doen? Het antwoord is: BrandBase bezorgt mensen een glimlach in alles wat ze doen. De manier waarop ze dit doen is verrassen. Het bewijs zijn de projecten. Zo ook een eigen project als The BrandRally, een evenement dat het gedachtengoed van BrandBase uitdraagt. De uitkomst is de evenementbeleving online te evenaren / herhalen voor mensen die het evenement niet hebben meegemaakt. Door storytelling te combineren met de nieuwste technieken en trends als visual content en parallax scrolling is een concept vormgegeven dat het verhaal van The BrandRally (een implicatie van de visie van BrandBase) op een aantrekkelijke en uitzonderlijke manier presenteert op een website. Het is eveneens een extra motivatie om het verhaal te verspreiden en te delen. Het mediumonafhankelijke concept bevat de drie speerpunten die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen: The BrandRally is een evenement om het verhaal van BrandBase te vertellen, mensen te verrassen en uit te blinken in de eigen belofte.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCommunication and Multi Media Design
AfdelingCommunicatie
PartnerBrandBase, Amsterdam
Datum2013-10-06
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk