Het ondersteunen van de Nederlandse taal door middel van gebaren bij anderstalige kinderen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het ondersteunen van de Nederlandse taal door middel van gebaren bij anderstalige kinderen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Binnen het onderwerp ‘migratieproblematiek’, komt naar voren dat er moeilijkheden ervaren worden in de communicatie met het anderstalige kind en eventuele gebruik van gebaren. Binnen dit document is er onderzoek gedaan om te achterhalen op welke manier professionals Nederlands met Gebaren (NmG) op een MKD effectief kunnen inzetten, waardoor de Nederlandse taal en de spraak- en taalontwikkeling wordt bevorderd en het anderstalige kind op een effectieve manier kan gaan communiceren.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Pedagogiek |
Afdeling | Fontys Hogeschool Pedagogiek |
Partner | Combinatie Jeugdzorg, Medisch Kleuterdagverblijf De Mikkel |
Datum | 2017-05-01 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |