Charisma: “De gave om te beïnvloeden zonder logica.”
een onderzoek dat beoordeelt of het begrip charisma historisch besef kan vergroten bij havo 3 leerlingenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Charisma: “De gave om te beïnvloeden zonder logica.”
een onderzoek dat beoordeelt of het begrip charisma historisch besef kan vergroten bij havo 3 leerlingenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Charisma intrigeert, charmeert, interesseert, exploiteert en verwondt. Dit afstudeeronderzoek poogt om, door middel van het begrip charisma, een verdiepende dimensie in het historisch denken en redeneren van de leerlingen aan te brengen. Het onderzoek stelt de vraag hoe een mysterieus en abstract begrip als charisma effectief in het geschiedenisonderwijs ingebouwd kan worden. Het doel van het onderzoek is dan ook om erachter te komen of door middel van het begrip charisma historisch besef vergroot kan worden bij havo 3 leerlingen. Met behulp van observatieformulieren, enquêtes, interviews, lessen en toetsen is dit onderzoek uitgevoerd.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Leraar Geschiedenis (Sittard) |
Afdeling | Fontys Lerarenopleiding Sittard |
Partner | Bonnefanten College Maastricht |
Datum | 2017-03-15 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |