De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

IBC : kwaliteitsimpuls voor praktijkbeoordelingen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

IBC : kwaliteitsimpuls voor praktijkbeoordelingen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In vraaggestuurd competentiegericht onderwijs
leren studenten zelf een leerroute kiezen en uitstippelen.
Met behulp van de opleiding stellen ze leervragen
die daarbij leidend zijn. Nieuw is dat studenten
ook zelf vorm kunnen geven aan hun assessmentprogramma.
Hoe je als student je nieuw
verworven competenties echter vervolgens moet
laten beoordelen, is minder duidelijk, ook voor
docenten. Binnen de Hogeschool Zuyd is een
methode ontwikkeld waarmee studenten de stappen
kunnen nagaan die leiden tot een valide beoordelingsvoorstel:
een Integrale Beoordelings Constructie (IBC)

OrganisatieZuyd Hogeschool
AfdelingProgramma Grensverleggend Onderwijs
Gepubliceerd inExamens : tijdschrift voor de toetspraktijk, nr. 2(2007)
Datum2010-01-11
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk