De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Padden in het onderwijs?

Worden gedragsproblemen bij kinderen minder door de invoering van PAD?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Padden in het onderwijs?

Worden gedragsproblemen bij kinderen minder door de invoering van PAD?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

'In het regulier en speciaal basisonderwijs lijken er in het eerste onderzoeksjaar trends en matige effecten van PAD op het reactief en proactief agressief gedrag aantoonbaar'.
Dit zijn de woorden van de schrijvers J.J. Louwe en C.W. van Overveld(2005), over een onderzoek naar de effecten van het interventieprogramma 'PAD' (Programma Alternatieve Denkstrategieen) dat op verschillende scholen in Nederland is ingevoerd de afgelopen jaren. Omdat het dit schooljaar ook op mijn school wordt ingevoerd wil ik gaan onderzoeken of bovenstaande stelling klopt en of het
agressieve gedrag op mijn school aan het eind van dit schooljaar (dus na een jaar PAD), ook afgenomen is.

OrganisatieHogeschool Windesheim
AfdelingEducation
PartnerReestoeverschool te Meppel
Jaar2012
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk