Padden in het onderwijs?
Worden gedragsproblemen bij kinderen minder door de invoering van PAD?Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Padden in het onderwijs?
Worden gedragsproblemen bij kinderen minder door de invoering van PAD?Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
'In het regulier en speciaal basisonderwijs lijken er in het eerste onderzoeksjaar trends en matige effecten van PAD op het reactief en proactief agressief gedrag aantoonbaar'.
Dit zijn de woorden van de schrijvers J.J. Louwe en C.W. van Overveld(2005), over een onderzoek naar de effecten van het interventieprogramma 'PAD' (Programma Alternatieve Denkstrategieen) dat op verschillende scholen in Nederland is ingevoerd de afgelopen jaren. Omdat het dit schooljaar ook op mijn school wordt ingevoerd wil ik gaan onderzoeken of bovenstaande stelling klopt en of het
agressieve gedrag op mijn school aan het eind van dit schooljaar (dus na een jaar PAD), ook afgenomen is.
Organisatie | Hogeschool Windesheim |
Afdeling | Education |
Partner | Reestoeverschool te Meppel |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |