Leidinggeven aan liefdewerk
een onderzoek naar de taken en competenties van diakenen in de Gereformeerde Kerken vrijgemaaktWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Leidinggeven aan liefdewerk
een onderzoek naar de taken en competenties van diakenen in de Gereformeerde Kerken vrijgemaaktWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar het functioneren, de taakopvatting en de (gewenste) competenties van vrijgemaakt-gereformeerde diakenen. Het onderzoek is in 2007 uitgevoerd door medewerkers van het Centrum voor Samenlevingsvraagstukken van de Gereformeerde Hogeschool. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van het Generaal Diaconaal
Deputaatschap (GDD) van de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt (GKv). Het GDD wilde een duidelijker beeld van de gereformeerde diaken, mede in het licht van de Wmo en de visie op de betekenis van diaconaat in de lokale samenleving. De hoofdvragen van het onderzoek zijn:
Welke taken in kerk en samenleving dienen diakenen uit te voeren en over welke competenties dienen diakenen te beschikken om deze taken in kerk en samenleving te kunnen uitvoeren?
Organisatie | Hogeschool Viaa |
Afdeling | Academie Social Work en Theologie |
Lectoraat | Centrum voor Samenlevingsvraagstukken (CvSv) |
Datum | 2009-05-28 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |