Meet je kunst
Een ontwerpgericht onderzoek naar het vakoverstijgend werken tussen meetkunde en beeldende kunst in de middenbouwWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Meet je kunst
Een ontwerpgericht onderzoek naar het vakoverstijgend werken tussen meetkunde en beeldende kunst in de middenbouwWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop beeldende kunst geïmplementeerd kan worden in het rekenonderwijs bij het subdomein meetkunde bij leerlingen in de middenbouw. Het ontwerp bestaat uit nabesprekingskaartjes en lesactiviteiten met vakoverstijgend werken tussen rekenen en beeldende kunst. De onderzoeksmethode bevat een vragenlijst voor de leerkrachten, een analyse van de weekplanning en kijken naar kunst. Na uitvoering van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat leerkrachten bewust zijn geworden en dat de betrokken leerlingen vakoverstijgend zijn gaan werken door de lesactiviteiten bij rekenen en beeldende kunst.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2019-05-06 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |