Zelfregulerend leren bevorderen in de middenbouw
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Zelfregulerend leren bevorderen in de middenbouw
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop het zelfregulerend leren in groep 4 t/m 6 bevorderd kan worden tijdens het zelfstandig werken. Tijdens het uitvoeren van het ontwerp is gebruik gemaakt van een interview van leerlingen, observatie van de leerkrachten en een vragenlijst voor de leerkrachten. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat de voorwaarde formatief evalueren te weinig aan bod komt. Cognitieve- en metacognitieve leerstrategieën zijn belangrijk om te blijven aanbieden. Werken aan de hoofdaspecten cognitie & metacognitie, gedrag en context, deze worden onvoldoende beheerst door de leerlingen.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2022-02-24 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |