Leesmotivatie
Hoe leraren de leesmotivatie tijdens het vrij lezen in groep 3 kunnen bevorderenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Leesmotivatie
Hoe leraren de leesmotivatie tijdens het vrij lezen in groep 3 kunnen bevorderenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop leraren in groep 3 de de leesmotivatie tijdens het vrij lezen kunnen bevorderen. Het ontwerp bestaat uit een rad van leesplezier en de leeskring. De onderzoeksmethode is een vragenlijst voor leerlingen en leerkrachten en een logboek. Na uitvoering van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat vrij lezen afwisselender wordt gevonden en dat de leesmotivatie bij leerlingen is verhoogd. De leerkrachten hebben handvatten gekregen om de leesmotivatie te bevorderen.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2018-05-31 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |