Onderzoekend leren begeleiden als coach
Onderzoek naar de begeleiding van onderzoekend leren in groep 4, 6 en 7Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Onderzoekend leren begeleiden als coach
Onderzoek naar de begeleiding van onderzoekend leren in groep 4, 6 en 7Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leerkracht leerlingen in groep 4, 6 en 7 coachend kan begeleiden bij het onderzoekend leren tijdens de lessen wereldoriëntatie. Het ontwerp bestaat uit een handleiding, leskaarten, werkbladen en een workshop. Tijdens het onderzoek is gebruik gemaakt van observaties, vragenlijsten, evaluaties en feedback. Na uitvoering van het onderzoek kan geconcludeerd worden dat de leerkrachten zich bewuster zijn en zich bekwamer voelen in het coachend begeleiden bij onderzoekend leren, waarbij de focus ligt op het stellen van vragen.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2020-05 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |