Wiskundig leren denken
Praktijkgericht onderzoek naar hoe de leerkrachten het wiskundig denken bij leerlingen uit groep 4/5 kunnen stimulerenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Wiskundig leren denken
Praktijkgericht onderzoek naar hoe de leerkrachten het wiskundig denken bij leerlingen uit groep 4/5 kunnen stimulerenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de leerkrachtvaardigheden die gehanteerd kunnen worden voor het stimuleren van wiskundig denken bij leerlingen uit groep 4/5. Bij de uitvoer van het onderzoek is gebruik gemaakt van een vragenlijst voor de leerlingen, een diagnostisch gesprek, een vragenlijst voor de leerkrachten, een observatie en een groepsinterview. Na uitvoering van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat leerkrachten leerlingen kunnen stimuleren door hen ervaring op te laten doen met het werken aan probleemopgaven, inclusief het reflecteren op die ervaring. Het stellen van rijke rekenvragen doen een beroep op het wiskundig denken van leerlingen.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2021-03 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |