De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Van en met elkaar leren door verticale interactie

Een ontwerpgericht onderzoek naar het stimuleren van interactief leren, doormiddel van verticale interactie in groep 4

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Van en met elkaar leren door verticale interactie

Een ontwerpgericht onderzoek naar het stimuleren van interactief leren, doormiddel van verticale interactie in groep 4

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop de leraar verticale interactie kan inzetten om ‘van en met elkaar leren’ plaats te laten vinden tijdens de rekenles in groep 4. Het ontwerp bestaat uit een stappenplan ‘Interactie in de rekenles’. De onderzoeksmethode bevat observaties door onderzoeker en een enquête voor de leerlingen. Geconcludeerd kan zijn dat het inzetten van verticale interactie goed gaat aan de hand van een rijk vraagstuk. Het rijke vraagstuk en de verticale interactie hierbij, laten ‘van en met elkaar leren’ tot stand komen.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2018-05-15
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk