Van en met elkaar leren door verticale interactie
Een ontwerpgericht onderzoek naar het stimuleren van interactief leren, doormiddel van verticale interactie in groep 4Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Van en met elkaar leren door verticale interactie
Een ontwerpgericht onderzoek naar het stimuleren van interactief leren, doormiddel van verticale interactie in groep 4Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leraar verticale interactie kan inzetten om ‘van en met elkaar leren’ plaats te laten vinden tijdens de rekenles in groep 4. Het ontwerp bestaat uit een stappenplan ‘Interactie in de rekenles’. De onderzoeksmethode bevat observaties door onderzoeker en een enquête voor de leerlingen. Geconcludeerd kan zijn dat het inzetten van verticale interactie goed gaat aan de hand van een rijk vraagstuk. Het rijke vraagstuk en de verticale interactie hierbij, laten ‘van en met elkaar leren’ tot stand komen.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2018-05-15 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |