Computational thinking
Een collectief praktijkonderzoek gericht op de begeleiding van de leraarWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Computational thinking
Een collectief praktijkonderzoek gericht op de begeleiding van de leraarWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leraar de leerlingen van groep 1-3 kan begeleiden bij het ontwikkelen van de vaardigheid computational thinking. Het ontwerp is gericht op het verkrijgen van inzicht in de leerlijn computational thinking, door lessen te ontwerpen. Het stellen van hogere orde vragen is hierbij een manier om de dialoog met leerlingen aan te gaan en ze te begeleiden tijdens het stimuleren van de vaardigheid computational thinking. Daarnaast is het geven van feedback een onderdeel van de interventie. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat de begeleiding bestaat uit het stellen van activerende, hogere orde vragen en het geven van gerichte feedback naar de leerling.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Master Leren en Innoveren |
Datum | 2017-05-10 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |