Aan het werk met Triple P Tieners
Handreiking voor de praktijk met tips uit onderzoekWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Aan het werk met Triple P Tieners
Handreiking voor de praktijk met tips uit onderzoekWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De internationaal ontwikkelde en veel gebruikte opvoedmethodiek Triple P Tieners (variant groepscursus voor ouders) is in Amsterdam onderzocht op effectiviteit, toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid. De resultaten van het onderzoek bestaan uit wetenschappelijke en praktijkartikelen en concrete handvatten voor de praktijk. Onder leiding van Marjolijn Distelbrink en Cecile Winkelman zijn en worden de diverse producten in de handreiking opgenomen.
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Lectoraat | Leefwerelden van Jeugd |
Jaar | 2018 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |