Van storytelling naar storyconversation
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Van storytelling naar storyconversation
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De toepassing van storytelling als communicatie instrument heeft de laatste jaren een sterke ontwikkeling doorgemaakt bij corporate identity vraagstukken. Een verhaal is een verhaal. Daarover bestaat wereldwijd geen twijfel. Structuur, opbouw en narratieve elementen zijn altijd te herkennen. Of het nu gaat om een boek, film of commercial maakt niet uit. Daarmee kunnen we storytelling vrij gemakkelijk analyseren en categoriseren. Het genre waarin het verhaal is gegoten bepaalt op welke manier het thema zal blijven hangen bij het publiek. De meeste commerciële verhalen die communicatieprofessionals vertellen zijn tijdelijk van aard.
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Afdeling | Domein Creative Business |
Lectoraat | Digital World |
Datum | 2014-02-28 |
Type | Bijdrage aan periodiek |
Taal | Nederlands |