De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het uitwerken van een concept - voor WKFinale.nl

Open access

Rechten:

Het uitwerken van een concept - voor WKFinale.nl

Open access

Rechten:

Samenvatting

Purple Sky heeft een aantal jaar geleden de domeinnamen www.wkfinale.nl en www.wk-finale.nl geregistreerd met de intentie om hiervoor een unieke website te maken. Hier is het tot nu toe echter niet van gekomen. De probleemstelling die Purple Sky mij heeft voorgelegd klinkt dan ook als volgt: "Hoe kan het concept voor www.wkfinale.nl verder uitgewerkt worden?" Uit het onderzoek dat voor wkfinale.nl is uitgevoerd zijn de volgende dingen gebleken: (1) Het concept van wkfinale.nl is uniek, wat kansen biedt. De grootste concurrenten van wkfinale.nl zijn WaarMaarRaar.nl, Sport.nl, Hyves, Facebook en evenementenkalender.nl. (2) De geografische schaal waarop wkfinale.nl zich gaat richten zijn nationale en internationale
ludieke kampioenschappen. Hiermee wordt ongeveer de helft van de markt bediend. (3) Wkfinale.nl heeft voor Purple Sky als doel om opbrengsten te genereren. (4) Mijn doel is om te groeien in mijn persoonlijke ontwikkeling als werknemer binnen Purple Sky. (5)Wkfinale.nl gaat gebouwd worden op basis van een HTML5 template en maakt gebruik van verschillende HTML5 en CSS3 functies. De doelgroep van wkfinale.nl kan als volgt worden gedefinieerd: "De doelgroep van wkfinale.nl bestaat uit jongeren en personen van middelbare leeftijd die over het algemeen gemiddeld tot hoog-opgeleid zijn en geregeld tot vaak gebruik maken van het internet. Vanwege hun interesses in ludieke onderwerpen en sport zal de doelgroep uit iets meer mannen dan vrouwen bestaan. Naast het onderzoek zijn de volgende deelproducten gemaakt en beschreven in dit document: (1) Project Initiatie Document (PID); (2) Marketingplan; (3) Functioneel ontwerp;
(4) Design; (5) Prototype. Deze deelproducten geven in combinatie met het onderzoek antwoord op de probleemstelling.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingDigitale Communicatie
AfdelingCommunicatie
PartnerPurple Sky BV
Datum2012-06-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk