De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Pleidooi voor open praktijkdialoog: Kwaliteitsverbetering door inzicht in morele dilemma’s van klantmanagers

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Pleidooi voor open praktijkdialoog: Kwaliteitsverbetering door inzicht in morele dilemma’s van klantmanagers

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Professionals in de sociale zekerheid kampen met dilemma’s op de werkvloer. Gedeelde reflectie in een open praktijkdialoog1kan goede en creatieve oplossingen stimuleren. Het gaat overheidswillekeur tegen en biedt de morele steun van een zorgvuldige besluitvorming. De begrippen situationele gelijkheid en ieder het zijne helpen daarbij.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Sociale Innovatie
LectoraatWerken in Justitieel Kader
Innovatieve Maatschappelijke Dienstverlening
Gepubliceerd inSociaal Bestek Bohn Stafleu van Loghum, Vol. 80, Uitgave: 2, Pagina's: 38-40
Jaar2018
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk