De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Geruchtvorming op social media

Een discursief psychologische analyse van Twitterberichten over een zoektocht naar twee vermiste kinderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Geruchtvorming op social media

Een discursief psychologische analyse van Twitterberichten over een zoektocht naar twee vermiste kinderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit artikel presenteert de resultaten van een discursief psychologische analyse van geruchtvorming op social media. De analyse van Twitterberichten die zijn geplaatst tijdens de zoektocht naar twee vermiste kinderen heeft tot doel inzicht te verwerven in de manier waarop geruchten zich ten tijde van crisissituaties op social media ontwikkelen.

In this article we present the results of our analysis of rumour construction on social media from a discursive psychological perspective. The analysis of tweets during a search for two missing kids aims to provide insight into the way rumours develop on social media during a crisis situation, as well as the interactional and rhetorical aspects of rumour construction.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Communicatie en Journalistiek
Kenniscentrum Digital Business & Media
LectoraatCommunicatie in Digitale Transitie
Gepubliceerd inTijdschrift voor Communicatiewetenschap Boom uitgevers Amsterdam, Amsterdam, Vol. 44, Uitgave: 4, Pagina's: 316-336
Jaar2016
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk