Dynamic pricing, the rules of the game
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Dynamic pricing, the rules of the game
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dynamic pricing is een systematiek waarbij een aanbieder online afwijkende prijzen hanteert voor verschillende afnemers op basis van gegevens die op het internet over personen zijn verkregen. Retailers experimenteren steeds meer met dynamic pricing. In dit onderzoeksrapport wordt duidelijk in hoeverre dynamic pricing volgens de Nederlandse wetgeving is toegestaan in het kader van de bescherming van persoonsgegevens.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | IvR HBO Rechten |
Afdeling | Recht |
Partner | Bits of Freedom |
Jaar | 2014 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |