'Het is niet erg dat je het hebt, je kunt er écht iets aan doen.'
Communicatieadviesrapport voor een nieuwe jongerenwebsite over angst, dwang & fobie.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
'Het is niet erg dat je het hebt, je kunt er écht iets aan doen.'
Communicatieadviesrapport voor een nieuwe jongerenwebsite over angst, dwang & fobie.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit adviesrapport is erop gericht om de Angst Dwang en Fobiestichting inzicht te geven op welke manier ze optimaal kan communiceren met de doelgroep van de nieuwe interactieve website. Volgens de Angst Dwang en Fobiestichting zijn er genoeg jongeren die dagelijks worden beïnvloed door een vorm van angst of dwang, maar dit niet weten te plaatsen (ADF-stichting, 2009). Het gaat niet alleen om jongeren met een gediagnosticeerde angststoornis, maar ook om jongeren die in mindere mate last hebben van angst- en/of dwangklachten. De Angst Dwang Fobiestichting wil in de behoefte aan informatie naar angst en dwang gerelateerde klachten én in de ondersteuning van de jongerendoelgroep (12-21 jaar) voorzien. Daarom ontwikkelt de ADF-stichting een interactieve website speciaal voor deze jongeren. Het onderzoek is opgedeeld in drie subdelen: (1) doelgroep(en); (2) de Angst Dwang en Fobiestichting en (3) internetmarketing. Er is allereerst onderzoek gedaan naar de primaire en secundaire doelgroepen van de nieuwe website, naar de informatiebehoefte en het mediagedrag van de primaire doelgroep en welk traject een jongere doorloopt van bewustwording van het probleem naar hulp. Daarnaast is de manier van communiceren in kaart gebracht en tot slot is er gekeken naar welke vorm van internetmarketing ingezet kan worden waarin social media een rol speelt. Het onderzoek is uitgevoerd om antwoord te krijgen op volgende onderzoeksvraag: "Hoe kan de ADF-stichting haar nieuwe interactieve jongerenwebsite het beste communiceren naar haar doelgroep?"
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Communicatiemanagement |
Afdeling | Communicatie |
Partner | Angst Dwang & Fobiestichting, Driebergen; The PR Factory, Utrecht (Marketingbureau) |
Datum | 2011-06-06 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |