Second life : de virtuele revolutie.
Second life : de virtuele revolutie.
Samenvatting
Momenteel zijn we een half jaar te laat om op de hype van Second Life mee te rijden. Daarvoor had er al eerder een onderzoek en experimenten met de wereld en het programma moeten plaatsvinden. Dit had al gekund vanaf mei 2006.
Nu is het vooral belangrijk om de ontwikkelingen in de gaten te houden en te experimenteren met verschillende scenarios voor gebruik. De HU kan hier veel ervaring uit halen. Het biedt de studenten een bijzondere leerervaring die ze mee kunnen nemen in de toekomst.
Zoals SL nu is zal het niet de toekomst zijn van het internet. Het biedt wel een blik op wat komen gaat. En dat is het belangrijkst, wat nu kunnen we er aan meewerken. Wij kunnen bepalen hoe het gaat worden. Zo zou het kunnen zijn in het licht van web 2.0. Echter hangen er voor de makers nog te veel risicos aan deze benadering van de wereld.
SL is nog te jong om als definitief platform gebruikt te worden. Daarnaast behoort de markt van SL nog tot een niche. Interessant om te onderzoeken. Maar niet groot genoeg om te gebruiken.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Mediatechnologie |
Afdeling | ICT |
Partner | Kenniscentrum InnBus, Faculteit Economie & Management aan Hogeschool Utrecht |
Jaar | 2007 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |