Introducing research to sign language interpreter students: From horror to passion
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Introducing research to sign language interpreter students: From horror to passion
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Abstract van prestentatie.
According to Roy and Napier (2015), the earliest research on sign language
interpreting dates to the mid-1970s. More recently we have acknowledged the
need for research to be part of sign language interpreter (SLI) education programs
(Winston, 2013). At present, educators feel an urgent need to embed research in
their SLI programs with two goals: first, to firmly base their teaching in evidencebased
practice, and second, to teach future interpreters how to continuously
improve their practice
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Sociale Innovatie |
Lectoraat | Dovenstudies |
Datum | 2017-03-31 |
Type | Conferentiebijdrage |
Taal | Engels |