De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Samenvatting

Dit adviesrapport moet dienen als advies aan Krijn Kuyvenhoven
met betrekking tot het maken van een webshop. Deze webshop moet er voor zorgen dat de afzetmarkt van Krijn landelijker gaat worden dan de regionale afzetmarkt van de fysieke winkel zoals die op dit moment is. De centrale vraag bij het maken van deze opdracht was: Hoe moet de inrichting van de webwinkel van Krijn eruit komen te zien om op een relatief gemakkelijke manier de regionale afzetmarkt te vergroten?
Voor dit advies is er allereerst een doelgroepenprofiel opgesteld waar de webwinkel zich voornamelijk op gaat richten. Deze doelgroep is vervolgens gebruikt om een enquête te houden waar de inhoud van de webwinkel uit moet bestaan en hoe deze inhoud vormgegeven dient
te worden. Uit deze enquête zijn een aantal opvallende punten naar voren gekomen. Zo vindt de doelgroep het van belang dat er voldoende duidelijkheid is over het systeem van bestellen en betalen. Dit zien ze het liefst via iDeal en overschrijving. Ook wil de doelgroep voldoende informatie over het product en voldoende foto's. Openheid was hierbij de kern. Met deze informatie van de doelgroepen en de informatie uit de enquête is begonnen met het ontwerpen van de webwinkel in de vorm van een Functioneel ontwerp, een Technisch ontwerp, een Grafisch ontwerp en een Inhoudelijk ontwerp. Deze ontwerpen kunnen gezamelijk worden gezien als een eerste prototype. Daarna is dit omgezet naar een eerste werkend prototype in de vorm
van HTML pagina's. Later is alles omgezet naar een tweede prototype dat alle functionaliteiten bevatte. Op het moment dat het prototype klaar was voor gebruik, werd het getest voor de doelgroep middels een gebruikersonderzoek. Dit is kwalitatieve test waarbij er een aantal
thema's zijn gemaakt binnen de webwinkel. Aan deze thema's zijn een aantal functionaliteiten gekoppeld die per persoon werden getest. Deze persoon geeft dan tijdens het uitvoeren van de opdracht, middels de hardop-denk-methode, aan wat er als prettig en duidelijk werd ervaren en wat niet. Deze punten konden thans worden gebruikt om de webwinkel verder te optimaliseren en dit leidde tot het uiteindelijke eindadvies.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingDigitale Communicatie
AfdelingCommunicatie
PartnerKrijn Kuyvenhove Herenmode & Jeans; Monster
Datum2011-06-24
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk