An online tool for business modelling and a refinement of the Business Canvas
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
An online tool for business modelling and a refinement of the Business Canvas
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
We give a refinement of the well known business model canvas by Osterwalder and Pigneur by splitting
the basic blocks into further subblocks to reduce confusion and increase its expressive power. The splitting
is used in an online tool which in addition comes with a set of questions to further structure the business
modelling process and help doing thought experiments.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Communication and Multi Media Design |
Afdeling | Kenniscentrum Communicatie en Journalistiek |
Communicatie | |
Lectoraat | Crossmedia Content Beleid Businessmodellen en Nieuwe Media |
Datum | 2016-06-01 |
Type | Conferentiebijdrage |
Taal | Engels |